×

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:
اعتراض ایران به طرفین درگیر در قره باغ/ارسال یادداشت دیپلماتیک استاندار به وزارت خارجه

  • کد خبر: 167598
  • 13 مهر 1399
  • معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان نسبت به برخورد راکت و گلوله‌های جنگی متعدد به خاک کشور در این استان خبر داد.
  • علیار راستگو در گفتگو با خبرنگاران به اصابت چندین راکت و گلوله جنگی از سوی طرفین درگیر در قره باغ به برخی از روستاهای مرزی استان اشاره کرد و گفت: اصابت راکت و گلوله‌های جنگی دو کشور درگیر، باعث ورود خسارات مادی به مناطق مسکونی و غیرمسکونی در تعدادی از روستاهای مرزی استان آذربایجان شرقی شده است.

    وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، مراتب اعتراض و تذکر خود را به هر دو کشور درگیر اعلام کرده و بر این اساس، می بایست تحت هر شرایطی، هیچ یک از گلوله‌های جنگی دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان به خاک کشور ما اصابت نکند.

     وی در همین راستا تصریح کرد: دکتر پورمحمدی، استاندار محترم استان نیز با ارسال یادداشتی به وزارت امور خارجه، خواستار پیگیری سفرای محترم جمهوری اسلامی در هر دو کشور برای پیشگیری از هرگونه تکرار برخورد راکت و گلوله‌های جنگی به روستاهای مرزی استان شده است.

    معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از ملاقات‌های مرزی جداگانه مرزبانی جمهوری اسلامی با مرزبانی ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: در این دیدارهار نیز مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به حوادث پیش آمده اعلام شده است.

    راستگو همچنین تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز، وضعیت را رصد کرده و تحت کنترل دارند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود از مرزنشینان به عنوان حافظان منافع جمهوری اسلامی نام برد و گفت: مرزبانان و مسئولان منطقه، تذکرات لازم را به مردم ارائه کرده‌اند و ما نیز  از تمامی مردم ساکن در نوار مرزی و مسافران احتمالی درخواست داریم که از تجمع در حاشیه رود ارس و تماشای جنگ در قره باغ به شدت خودداری کنند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *