×

یادداشت عضو شورای شهر تبریز به مناسبت روز خبرنگار:
اطلاع‌رسانی ناقص، آفت حوزه خبر و رسانه در تبریز

  • کد خبر: 165937
  • 17 مرداد 1399
  • یادداشت محمدباقر بهشتی، عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز را در این نوشتار بخوانید.
    اطلاع‌رسانی ناقص، آفت حوزه خبر و رسانه در تبریز
  • متن این یادداشت به شرح زیر است:

    روز ۱۷ مرداد که روز خبرنگار است به همه خبرنگاران حرفه‌ای و متعهد مبارک باد.

    اهالی رسانه بهتر می‌دانند که توزیع قدرت از حکومت مشروطه آغاز شد و با تولد قانون اساسی مکتوب در انقلاب کبیر فرانسه در سال۱۷۸۹، قدرت حکومت به مجریه، مقننه و قضائیه تقسیم شد و مطبوعات ( یا به زبان امروز رسانه‌ها) به عنوان رکن چهارم نقش بسیار مهمدر اطلاع‌رسانی و دموکراسی بازی کرده و بازی می‌کنند.

    خبرنگاری حرفه‌ای شغل مهم و پرمشقتی است. اگر کسی به این حرفه مسئولانه وارد شود باید دانش لازم را کسب و در زمینه موضوعکاری‌اش اطلاعات فراوانی داشته باشد.

    ارزیابی کار خبرنگاران را شاید بتوان از آثاری که منتشر می‌کنند انجام داد بنده تعداد معدودی در تبریز خبرنگار می‌شناسم که با قلمشیوای خود مسئولیت خود را خیلی خوب ایفا می‌کنند و موارد و مطالب مفید را به اطلاع عموم می‌رسانند.

    به عنوان عضو شورای اسلامی شهر تبریز، اینجانب در شهر تبریز شاهد ضعف و کاستی در فهم و اطلاع‌رسانی موضوعات مطروحه درشورای شهر توسط خبرنگاران و خبرگزاری‌ها هستم. در سه سال گذشته اطلاع‌رسانی بسیار ناقص یا حتی نادرست از موضوعات برنامه،بودجه ( لایحه، مصوب، متمم و تفریغ) حسابرسی، عملکرد مالی و غیره شده است. این ضعف باید برطرف شود.

    شهرداری تبریز درسایت خود اطلاعات لازم و درست از موارد فوق را به مردم منتشر نمی‌کند مثلاً تا حال خبری از موضوع بسیار مهمحسابرسی را اطلاع‌رسانی نکرده است و در سایت شورای شهر هم این موضوع به صورت ناقص یا نادرست منتشر می‌شود.

    به نظر اینجانب این نکته ضعف باید به روش منطقی برطرف شود تا خبرنگاران حرفه‌ای در زمینه اقتصاد و موضوعات برنامه و بودجهتربیت شوند و مردم را در جریان واقعیت جامعه قرار دهند.

    یک بار دیگر روز خبرنگار را تبریک می‌گویم و سلامت و تندرستی خبرنگاران محترم را از خداوند تعالی مسئلت دارم.

    محمدباقربهشتی

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *