×

 فرماندار اسکو:
اسکو، قطب تولید گردو و گل محمدی/استقبال بی‌نظیر از شهرک صنعتی اسکو

  • کد خبر: 167323
  • 4 مهر 1399
  • فرماندار شهرستان اسکو از استقبال بی نظیر مردم این شهرستان برای خرید زمین در شهرک صنعتی شهید نیرومند این شهرستان خبر داد.
    اسکو، قطب تولید گردو و گل محمدی/استقبال بی‌نظیر از شهرک صنعتی اسکو
  • به گزارش نوبر، بابک رضی منش در حاشیه افتتاح شهرک صنعتی شهید نیرومند در شهرستان اسکو گفت: احداث و بهره برداری این شهرک، از مطالبات جدی و چندین ساله مردم این منطقه بود که خوشبختانه با تلاش های جدی مسئولان و حمایت های ویژه استاندار محترم افتتاح شد.

    وی با اشاره به ظرفیت های این شهرستان در بخش های مختلف کشاورزی و صنعت اظهار کرد: تولید بیش از پنج هزار و ۳۰۰ تن گردو تنها بخشی از ظرفیت های ارزشمند شهرستان برای سرمایه گذاری در بخش تولید و صنعت و بخصوص بخش صنایع تبدیلی است.

    وی با بیان اینکه رتبه نخست برداشت گل محمدی در استان نیز متعلق به شهرستان اسکو است ابراز کرد: ۷۰۰ هکتار از اراضی اسکو به موضوع کاشت گل محمدی اختصاص یافته و سالانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن از این محصول در شهرستان برداشت می شود.

    فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه فرآیند مکان یابی احداث شهرک صنعتی در این شهرستان از ۲۰ سال گذشته آغاز شده بود اظهار کرد: متاسفانه برخی بی توجهی ها و مشکلات شهرستانی باعث تاخیر در بهره برداری از شهرک شده بود.

    رضی منش در همین راستا عنوان کرد: عملیات کلنگ زنی شهرک شهید نیرومند اسکو در سال ۹۵ و با حضور وزیر وقت صمت انجام شد و خوشبختانه به رغم برخی مشکلات و سنگ اندازی ها و با همکاری همه جانبه دستگاه هایی همچون محیط زیست، شرکت شهرک های صنعتی، شرکت برق و سایر دستگاه های مسئول در هفته دفاع مقدس امسال، افتتاح شد.

    وی از استقبال بی نظیر نسبت به خرید زمین صنعتی در این شهرک خبر داد و اضافه کرد: قبل از افتتاح شهرک، بسیاری از قطعات به فروش رسیده و تنها تعداد بسیار اندکی از این قطعات در حال واگذاری است.

    به گفته وی، ۱۳۰ میلیارد ریال برای بهره برداری از این شهرک تا به امروز هزینه شده که ۴۵ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی و ۸۵ میلیارد ریال مابقی نیز از محل اعتبارات شرکت شهرک های صنعتی استان به این پروژه مهم اختصاص یافته است.

    وی تصریح کرد: طرح توسعه این شهرک نیز تصویب شده و عملیات اجرایی آن برای توسعه فاز دوم در مساحتی بالغ بر ۱۰۶ هکتار به زودی آغاز می شود.

    فرماندار شهرستان اسکو ابراز کرد: با بهره برداری از فاز نخست این شهرک برای بیش از دو هزار نفر از جوانان، اشتغال ایجاد می شود.

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *