×

استاندار آذربایجان شرقی:
پیش بینی‌های هواشناسی اعتماد آفرین باشد

  • کد خبر: 303528
  • 5 فروردین 1403
  • استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به حساسیت و اهمیت پیش‌بینی‌های هواشناسی، گفت: پیش بینی‌های هواشناسی باید کارشناسی و اعتماد آفرین باشد.
    پیش بینی‌های هواشناسی اعتماد آفرین باشد
  • به گزارش نوبر،مالک رحمتی به مناسبت روز جهانی هواشناسی در بازدید از اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی افزود: در زمان کنونی جامعه مخاطب هواشناسی خیلی گسترده شده و مردم برای انجام مسافرت و تصمیم گیری در خصوص فعالیت های خود به دنبال اطلاع از وضعیت هواشناسی هستند.

    وی با بیان اینکه سرعت عمل بالا و به‌ هنگام بودن پیش‌بینی‌ها می‌تواند جلوی بسیاری از خسارت‌های فردی و اجتماعی را در کشور بگیرد، اظهار کرد: این پیش بینی ها در زندگی جاری مردم حتی نحوه لباس پوشیدن، رفتن به سفر و گشت و گذار و و نظافت و خانه تکانی آنان اثر می گذارد.

    استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر زمانی گزارش ها و پیش بینی های هواشناسی به درد فرودگاه ها، ادارات و بخش کشاورزی می شد، اکنون وارد زندگی توده مردم شده است و می تواند از بروز بسیاری از خسارت ها به مردم پیشگیری کند.

    رحتمی، با بیان اینکه هر چه پیش بینی های هواشناسی دقیق تر باشد، میزان خسارت ها کاهش می یابد و عموم مردم بیشتر بهره مند می شوند، ادامه داد: گزارش ها و پیش بینی های هواشناسی همچنین در بعضی از سیاست های مدیریت کشور نیز اثرگذار شده است.

    وی یادآور شد: این گزارش ها علاوه بر تاثیر در زندگی معمولی و تصمیم سازی برای تصمیم گیری مردم، در مدیریت و تصمیم گیری های مسوولان نیز موثر است و مسوولان با اطلاع از پیش بینی پدیده های طبیعی مانند سیل، طوفان و گرد و غبار می توانند از میزان خسارت ها بکاهند.

    استاندار آذربایجان شرقی، استفاده از اطلاعات هواشناسی را به ۲ دوره قبل از تولید گوشی تلفن های هوشمند و بعد از آن تقسیم کرد و گفت: پیش از تولید و گسترش گوشی های تلفن هوشمند مردم برای اطلاع از وضعیت هواشناسی باید تا پایان اخبار منتظر می شدند تا گوینده خبر یا کارشناس هواشناسی، گزارش هواشناسی را اعلام می کرد.

    رحمتی، افزود: در زمان کنونی با توجه به فعال بودن حدود ۴۰ میلیون گوشی تلفن هوشمند در کشور، مردم با نصب نرم افزارهای مربوط به هواشناسی در هر لحظه می توانند از گزارش ها و پیش بینی های هواشناسی اطلاع کسب و بر اساس آن تصمیم گیری کنند.

    وی با اشاره به اهمیت و حساسیت کار اداره کل هواشناسی، اظهار کرد: فعالیت در این سازمان، کاری خیر و حسنه است و آثار مثبتی را به صورت سلسله وار در جامعه می گذارد و از عوامل رشد و افزایش بهره وری در زندگی کنونی مردم به شمار می رود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *