×

استاندار آذربایجان‌شرقی: عقب ماندگی‌ها را جبران می‌کنیم

  • کد خبر: 300614
  • 3 بهمن 1402
  • استاندار جدید آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید ایمان و باور درونی به جمله" کار نشد نداریم" داشته باشیم، گفت: با تکیه بر همین شعار عقب ماندگی های استان در حوزه های مختلف را جبران می کنیم.
    استاندار آذربایجان‌شرقی: عقب ماندگی‌ها را جبران می‌کنیم
  • به گزارش نوبر، مالک رحمتی روز سه شنبه در مراسم معارفه خود به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، افزود: به منظور حرکت سریع برای توسعه استان نباید منتظر رویداد و یا اتفاق خاصی از تهران باشیم و اگر مدیری چنین تفکراتی دارد به شدت در مسیر خطاست، چون جای جای آذربایجان شرقی مملو از ظرفیت های گوناگون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که می توان با تکیه بر آنها پیشرفت و ترقی منطقه را رقم زد.

    وی با بیان اینکه با شعار نمی توان کارها را پیش برد، اظهار کرد: امیدوارم غفلت سراغ ما نیاید و از آنجائیکه نخ اعتبار دولت انقلابی و مردمی به رضایت مردم بستگی دارد، اقداماتی را در استان شروع و ادامه دهیم که موجب رضایت آحاد مردم شود.

    رحمتی با ابراز رضایت و خرسندی از اعلام حمایت امام جمعه تبریز، یادآور شد: باید در مقام عمل نشان دهیم که این حمایت ها و رهنمودهای بزرگان برای مسیر حرکتی ما بی تاثیر نیوده و در عمل همه این توصیه ها را اجرایی می کنیم.

    وی خود را سرباز نظام جمهوری اسلامی در هر رده و پست و مقامی دانست که این بار در کسوت استانداری آذربایجان شرقی رسالتی بس بزرگ و سنگین را بر دوش خواهد کشید.

    رحمتی از آذربایجان به عنوان خطه ای تاریخ ساز، تمدن ساز و جریان ساز در تمام اعصار یاد کرد و گفت: من با عشق به موطن خود بازگشته و آماده خدمت به مردم شریف و نجیب استان هستم.

    وی خدمت در مقام استانداری را سخت ترین و سنگین ترین مسئولیت ها برشمرد و ادامه داد: بزرگترین سرمایه من در این مسیر سخت همراهی و حمایت های مردمی و بزرگانی همچون نماینده ولی فقیه در استان است.

    رحمتی با اشاره به مجاهدت‌های مرحوم خرم در مسیر انقلاب، دفاع مقدس، فرماندهی سپاه و خادمی مردم در کسوت استانداری، اظهار کرد: ایشان عمر خود را وقف خدمت به مردم و انقلاب کرد و همه مردم آذربایجان به خدمات ایشان واقف هستند و بنده وظیفه دارم در برابر این مرد مجاهد سر تعظیم فرود بیاورم و تلاش می کنم همان مسیر خدمتی را ادامه دهم.

    معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مهم‌ترین پروژه سیاسی است که با جدیت در استان دنبال می شود، امنیت، سلامت، مشارکت قوی و رقابت قوی را هدف اصلی برگزار کنندگان این انتخابات بیان کرد.

    تراب محمدی به کارنامه مدیریت ارشد آذربایجان شرقی طی ۲ سال اخیر اشاره و اظهار کرد: میزان جذب سرمایه خارجی استان ۲۶۰ درصد از رشد برخوردار شده است که در این میان بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه فعالیت بازگشته و ۷۱ هزار شغل جدید در شهرها و بخش های مختلف استان ایجاد شده است.

    وی با بیان اینکه نهادهای مستقر در آذربایجان شرقی همپا و همراستا با دولت مردمی حرکت کرده و گام‌های ارزشمندی برای سطح رفاه و امنیت مردم برداشته است، گفت: مدیریت ارشد استان ضمن شناسایی واحدهای تعطیل شده و راکد و پروژه‌های نیمه‌تمام همه تلاش خود را برای احیای آنها انجام می دهد.

    محمدی گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های استان، تکمیل زنجیره‌های صنعتی و تولیدی در راستای زنجیره ارزش‌افزوده و جذب سرمایه‌گذاری و توسعه بخش معدن و دانش‌بنیان بود که همگی تحقق یافته است.

    مالک رحمتی یکشنبه گذشته و با موافقت هیات دولت به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی و جانشین مرحوم زین العابدین خرم انتخاب شد.

    زین‌العابدین رضوی خرم علاوه بر تحمل جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی در هفته های گذشته به علت عفونت تنفسی که بر اثر بیماری توام کرونا و آنفلوآنزا عارض شده بود در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بستری بود و روز شنبه دعوت حق را لبیک گفت.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *