×

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
اجرای قانون، مهم‌ترین وظیفه مسئولان/ضرورت استفاده از تکنولوژی روز در پروژه‌ها

  • کد خبر: 170450
  • 1 بهمن 1399
  • معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از یافته‌های جدید علمی و فناوری در اجرای پروژه‌های عمرانی تأکید کرد.
    اجرای قانون، مهم‌ترین وظیفه مسئولان/ضرورت استفاده از تکنولوژی روز در پروژه‌ها
  • به گزارش نوبر، جواد رحمتی صبح دیروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای فنی استان، اظهار داشت: همکاری عملیاتی دانشگاه‌ها و مراکز علمی با دستگاه‌های اجرایی، می‌تواند نقش مهمی در تحقق این مهم و صرفه‌جویی در هزینه اجرای پروژه‌ها داشته باشد.

    وی افزود: بی‌توجهی به تغییر روش و دیدگاه‌ها و همچنین استفاده از روش‌های سنتی، تحول چندانی در بخش‌های مختلف به دنبال نخواهد داشت.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه اجرای قانون، وظیفه همه مسئولان است، گفت: رعایت قوانین در مناقصه‌ها و مزایده‌ها از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

    وی خواستار رعایت دقیق شرایط پیمان و توجه به جوانب حقوقی پروژه‌های عمرانی شد و افزود: واگذاری تمامی مناقصه‌ها به پیمانکاران بومی و بی‌توجهی به سایر متقاضیان پیمانکاری در استان، خلاف قانون است.

    رحمتی اضافه کرد: تنها در صورت مساوی بودن شرایط پیمانکاران بومی و غیربومی، پیمانکاران بومی استان در اولویت واگذاری پروژه‌های عمرانی، مزایده ها و مناقصه‌ها هستند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه مطالعات تخصصی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، گفت: حضور این مجموعه در کنار دستگاه‌های اجرایی، زمینه را برای تسریع در بهره‌برداری و همچنین ارتقای کیفیت پروژه‌های عمرانی استان، میسر می‌کند.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *