×

دادستان تبریز:
آموزه‌های دینی بازسازگاری اجتماعی زندانیان را تسریع می‌کند

  • کد خبر: 303638
  • 9 فروردین 1403
  • دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز گفت: توجه به آموزه های دینی و مسایل معنوی بازسازگاری اجتماعی زندانیان را تسریع می‌کند.
    آموزه‌های دینی بازسازگاری اجتماعی زندانیان را تسریع می‌کند
  • به گزارش نوبر، بابک محبوب علیلو در بازدید نوروزی از زندان مرکزی تبریز، هدف اصلی دستگاه قضائی از اجرای حکم حبس را تنبیه و بازسازی معنوی و اخلاقی زندانیان دانست و افزود: اصلاح و بازسازگاری اجتماعی زندانیان بسیار حائز اهمیت است که باید با قدرت بیشتر و باکیفیت تر از سال‌های گذشته اجرا و استمرار یابد.

    وی اظهار کرد: فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی به ویژه آموزش قرآن کریم و نهج البلاغه در قالب طرح قرآنی ” شفا ” و طرح ” غدیر” نهج البلاغه که معطوف به حفظ جزوات قرآن و خطبه ها و نامه‌های حکمت آمیز امیرالمومنین علی(ع) است، یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی در زندان های استان محسوب می شود.

    محبوب علیلو با قدردانی از مدیران و مسوولان زندان مرکزی تبریر در اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی، یادآور شد: قدردانی حقیقی از این فعالیت‌های دلسوزانه و اصلاح گرایانه موقعی اتفاق می‌افتد که مددجویان با عزم راسخ و یقین و معرفتی حقیقی خود را از بزه، جرم، گرفتاری‌های مرتبط با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی نجات دهند.

    وی ابراز امیدواری کرد مددجویان پس از سپری کردن دوران حبس، به عنوان فردی مثمرثمر، موفق و مسئولیت پذیر در جمع خانواده‌های خود حاضر و در نقش سرپرستی دلسوز و مسئولیت شناس ظاهر شده و زمینه سعادت و خوشبختی خانواده و فرزندان را فراهم آورند.

    دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی از بخش‌های مختلف زندان مرکزی تبریز بازدید و در فضایی صمیمی با زندانیان به صورت چهره به چهره گفت وگو و دستورات لازم را جهت حل برخی مسائل ، مشکلات و درخواست‌های زندانیان صادر کرد.

    در شهرهای تبریز، میانه ، اهر و مراغه زندان وجود دارد و زندان مرکزی تبریز بزرگترین زندان آذربایجان شرقی است.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *