×

یعقوب هوشیار خبر داد:
آمادگی شهرداری تبریز برای تبدیل مجموعه یادگار امام (ره) به شهرک ورزشی

  • کد خبر: 227190
  • 9 خرداد 1401
  • شهردار تبریز در آستانه سفر رییس جمهوری، مشکلات و نیازهای شهر را در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر با نمایندگان مجلس تشریح کرد.
    آمادگی شهرداری تبریز برای تبدیل مجموعه یادگار امام (ره) به شهرک ورزشی
  • به گزارش نوبر به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار در جلسه علنی عصر امروز شورای اسلامی شهر تبریز که با حضور نمایندگان مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص موضوع حاشیه نشینی اخیرا با حضور استاندار و مدیرکل راه وشهرسازی درباره اختصاص ۱۳۵ هکتار از شهرک جوانان به شهرداری صورتجلسه ای امضا کردیم که بر این اساس مقرر شد برای اجرا،مالکیت زمین به شهرداری واگذار شود.
    وی ادامه داد: در بحث تکالیف دستگاه ها در برنامه ششم، یکی از موضوعات، هوشمندسازی است اما اکثر دستگاه ها در این مورد کارکردیندارند. در بازآفرینی شهری نیز دولت وظایفی دارد اما یک درصد هم نقش ایفا نمی‌کند. باید تکالیف دستگاه‌ها احصا و گزارش‌گیری شود.
    شهردار تبریز عنوان کرد: رینگ چهارم سطح شهر برای توسعه پنجاه سال آینده مهم است؛ چراکه در غیر اینصورت شاهد شکل‌گیری حاشیهوحشتناک در جنوب شهر خواهیم بود.
    وی با بیان اینکه قرارداد ارزی در خط ۲ قطار شهری مشکل است، گفت: در این خصوص اخیرا از وزیر محترم اقتصاد دستور گرفته‌ایم.
    هوشیار افزود: سال گذشته از محل جرایم رانندگی باید ۱۰۰ میلیارد می‌گرفتیم اما هیچ رقمی به ما ندادند. ۱۴ سال از پروژه تالار شهر در بغللاله پارک می‌گذرد اما این پروژه همچنان معلق مانده است که لازم است تکلیف این پروژه نیز تعیین شود.
    شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت و اهمیت تکمیل و بهره‌برداری کامل مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) گفت: مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) ۲۰۰ هکتار در محدوده شهر است که قابلیت تبدیل به یک شهرک ورزشی را دارد. با توجه به برندینگ تراکتور، اگر مالکیت مجموعه ورزشی یادگارامام (ره) به شهرداری داده شود، شاهد مشارکت سرمایه گذاران و رونق آن فضا خواهیم بود اما اگر مورد غفلت واقع شود این مجموعه بزرگ هماز دست می رود.
    وی بیان کرد: یکی از موضوعات جدی، ضوابط سختگیرانه است که میراث فرهنگی در تبریز اعمال می‌کند. قلب تبریز به خرابه و نخاله‌گاه تبدیلشده است و باید تصمیمات جدی برای احیای این بافت گرفته شود.
    هوشیار در ادامه سخنان خود در مورد مشکلات و نیازهای شهر تبریز در آستانه سفر رییس جمهوری، گفت: شهر تبریز سال گذشته ۱۱۰ کشتهرانندگی در داخل شهر داده است. شرکت های بیمه به تکالیف خود برای رفع خطر از نقاط حادثه خیز عمل نمی‌کنند و ما بار اقداماتی مثل نصبدوربین ها، کار پیشگیری از این حوادث را به عهده می‌گیریم.
    وی افزود: لازم است تا نمایندگانی در رابطه با رویدادهای بین المللی داشته باشیم و هر سال چند رویداد بین المللی در تبریز برای معرفیظرفیت‌های شهرمان داشته باشیم. ایجاد سفارتخانه و کنسولگری در تبریز هم مهم است.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *