×

آل‌هاشم: شهرداری تبریز پاسخگوی مطالبات شهروندان باشد

  • کد خبر: 270372
  • 15 آبان 1402
  • نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ضرورت پاسخگویی مطالبات شهروندان، ارتقای کیفیت زندگی و محیط شهری می‌طلبد که شهرداری همواره در جستجوی راهکار با استفاده از شیوه باشد.
    آل‌هاشم: شهرداری تبریز پاسخگوی مطالبات شهروندان باشد
  • به گزارش نوبر، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز در تالار دانشگاه تبریز اظهار کرد: این جلسه یکی از جلسات باشکوهی است؛ تمام حاضران این جلسه از شهر خود و شهر و کشورهای دیگر جزو مفاخر و افتخارات هستند.

    وی با بیان اینکه از نظر آموزش‌های قرآن، ثروت و سرمایه یک فضل الهی به انسان‌هاست، گفت: البته سرمایه زمانی ارزش پیدا می‌کند در راستای تامین سعادت ابدی و اخروی به کار گرفته شود.

    نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: از نظر مومنان ثروت و سرمایه از ارزش ذاتی برخوردار نیست بلکه ارزش آن به اعتبار و امکان بهره‌برداری برای سعادت ابدی و رضایت خداست.

    وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌ای که برای اهداف آفرینش به کار گرفته شود، امری خیر است وگرنه هیچ ارزشی ندارد.

    امام جمعه تبریز ابراز کرد: سرمایه‌ای قابل ارزش است که برای معامله با خدا و رضایت خدا باشد و برای این رضایت و بهره‌گیری سرمایه برای اهداف آفرینش از جمله سرمایه‌گذاری در عمران و آبادی زمین با نیت منفعت عمومی است.

    وی گفت: جذب سرمایه‌گذاری امری مهم در رونق اقتصاد شهری است؛ سرمایه گذاری در هر استان تحت تاثیر سیاست کشور و ظرفیت استان و سیاست رفتاری آن استان است.

    آل‌هاشم بیان داشت: برخی از علما و بزرگان در نامه ۵۳ امیرالمومنین نوشته‌اند، سفارش من را به بازرگانان برسان و برای آن خیرخواه باش و با آنها به نیکی رفتار کن زیرا آنان منافع اصلی جامعه و مردم و کشور هستند و وسیله راحتی مردم هستند گذشته از اینکه منافع بسیاری برای جامعه دارند؛ آنان مردمی آرام و ملایم و افرادی صلح‌جو هستند و مسوولیت‌پذیری آنان از دیگران بیشتر است زیرا خطر سرمایه‌گذاری را پذیرفته و به کار آنها رسیدگی کنند.

    وی گفت: در میان بخش‌های مختلف مدیریت شهری تامین منابع پایدار شهرداری اهمیت بیشتری دارد؛ از یک سو کسب درآمد پایدار اهمیت ویژه‌ای برای رفاه شهروندان دارد و همچنین اجرای تمام طرح‌ها و برنامه‌های شهری بدون آن کم است.

    سرمایه به معنای موتور تولید است 

    نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: یکی از راه‌های افزایش سرعت و رشد شهری جذب سرمایه‌گذاری است؛ سرمایه به معنای موتور تولید است و سرمایه‌گذاری برای افزایش رشد شهری اهمیت زیادی دارد.

    وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری برای بهینه ساختن خدمات اجتماعی و زیرساخت کالبدی و تامین منابع مالی ایجاد می‌شود.

    امام جمعه تبریز افزود: ضرورت پاسخگویی مطالبات شهروندان، ارتقای کیفیت زندگی و محیط شهری می‌طلبد که شهرداری همواره در جستجوی راهکار با استفاده از شیوه باشد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *