×

آغاز رأی‌گیری انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی

  • کد خبر: 302740
  • 11 اسفند 1402
  • انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی آغاز شد.
    آغاز رأی‌گیری انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی
  • به گزارش نوبر، محمدی، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌ شرقی گفت: از ساعت هشت صبح امروز رای‌گیری آغاز شده است و مردم می‌توانند با یکی از مدارک شناسنامه، کارت‌ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه راهنمایی و رانندگی و گذرنامه در انتخابات شرکت کنند.

    تراب محمدی از حضور ۵۱۲ نفر در صحنه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان برای ۱۹ کرسی استان خبر داد و اعلام کرد: ۲۵۹ نفر از این تعداد در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و باقی در سایر حوزه‌های استان به رقابت می‌پردازند.

    وی اضافه کرد: از مجموع ۵۱۲ نامزد مجلس شورای اسلامی، ۴۴ نامزد زن برای مجلس شورای اسلامی در استان در معرض رای گیری مردم قرار می‌گیرند که ۲۴ نفر آن‌ها در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو هستند.

    محمدی اضافه کرد: ۴۴ نفر برای هر کرسی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و ۲۷ نفر نیز برای هر کرسی در استان رقابت خواهند کرد.

    وی با اشاره به اینکه تمام عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی انتخابات استان به میزان ۱۳۰ هزار ساعت نفر برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات فردا آموزش دیده‌اند افزود: بیش از ۶۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو به صورت مستقیم در انتخابات حضور دارند که شامل اعضای ستاد انتخابات استان، اعضای شعب رای گیری، هیات اجرایی و بازرسان است.

    افزون بر سه میلیون نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن هستند.
    انتخابات ۱۱ اسفند در سه‌هزار و ۲۳۱ شعبه اخذ رای و در چهار هزار و ۸۶۸ نقطه استان برگزار می‌شود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *