×

آغاز اجرای دیوارنگاری‌های متنوع در آستانه‌ی نوروز در شهر جدید سهند

  • کد خبر: 301873
  • 19 بهمن 1402
  • در آستانه نوروز، با اجرای دیوارنگاری‌های متنوع الهام گرفته شده از تاریخ و فرهنگ خطه آذربایجان در قالب "جشنواره نقاشی دیواری" توسط شرکت عمران شهر جدید سهند دیوارهای شهر جدید سهند نقش و رنگی تازه به خود می‌گیرد.
    آغاز اجرای دیوارنگاری‌های متنوع در آستانه‌ی نوروز در شهر جدید سهند
  • به گزارش نوبر، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند و دبیرکل جشنواره با بیان این‌که نخستین جشنواره دیوارنگاری شهر جدید سهند به همت دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران از ۲۰ دی ماه آغاز شده بود، افزود: این جشنواره در موضوعات ایثار و شهادت، مفاهیم ماه مبارک رمضان، آداب، آیین‌ها و رسوم در نوروز، طبیعت و معماری آذربایجان، مشاهیر آذربایجان و بخش آزاد پذیرای آثار هنرمندان از سراسر کشور شد.

    وی با اشاره به اجرای این جشنوراه در راستای هویت بخشی به شهر جدید سهند با الهام از فرهنگ و تاریخ ارزشمند خطه آذربایجان، خاطرنشان کرد: هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره از هنرمندان دیوارنگاره مطرح کشوری بودند که بعد از طی پروسه داوری، هنرمندان منتخب معرفی شده و طی هفته آتی همزمان با ایام‌الله دهه فجر دیوارنگاری‌های متنوعی را در شهر اجرا خواهند کرد.

    وی گفت: شرکت عمران شهر جدید سهند با نگاهی همه جانبه به مبحث توسعه در شهر جدید سهند توجه داشته و فرهنگ و هنر را زیربنای این توسعه می‌داند.

    آناهیتا کوهپایه، دبیر اجرایی جشنواره نیز با بیان این‌که داوری طرح‌های برگزیده نخستین دوره جشنواره هنرهای شهری (نقاشی دیواری) شهر جدید سهند با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت عمران و اعضای شورای سیاست‌گذاری، دبیر اجرایی، مدیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره برگزار شده و آثار برتر انتخاب شده است، گفت: از مجموع ۹۱ طرح ارسالی از سوی ۳۰ هنرمند مطرح کشور، تعداد ۱۳ طرح از ۱۳ هنرمند جهت اجرا بر روی دیوارهای شهر انتخاب شده است.

    وی با اشاره به آغاز اجرای دیوارنگاری‌ها در شهر جدید سهند از ۲۱ بهمن ماه، تاکید کرد: پس از اجرای آثار نیز ۵ اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی و جوایز منتخبان طی آیین اختتامیه جشنواره تقدیم خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید سهند، وی در پایان اسامی هنرمندان منتخب را به ترتیب حروف الفبا ساره ارباب معروف، هادی برهانی، موحد بیرانوند، سعید چاواری، هانیه چاواری، مرضیه خوانساری، میلاد رفیعی، سالار ساعد موچشی، حمیده شاهدنیا، اسماء قوام پوربیدگلی، سعدی محمدی خانقاه، فاضله میر یعقوب زاده، ابراهیم نظری سفیدان ‌اعلام کرد.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *