×

آزادی ۳۵ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر: 300697
  • 5 بهمن 1402
  • مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی اعلام کرد: در آستانه ولادت امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) و روز پدر ۳۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
    آزادی ۳۵ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی
  • به گزارش نوبر، رسول تقی پور افزود: با برگزاری پویش “پدر پناه امن من” در استان و با کمک خیّران، این تعداد از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند که ۲۰ نفر از زندان شهرستان تبریز و ۱۵ نفر از زندان سایر شهرستان‌ها بودند.

    به گفته وی برای آزادی این تعداد زندانی مبلغ ۲۲ میلیارد ریال به صورت کمک ویژه بلاعوض، ۶ میلیارد ریال به صورت تسهیلات و بقیه از راه تایید اعسار توسط مراجع قضائی تامین شده است.

    تقی پور اظهار کرد: امسال ۵۷۷ نفر از زندانیان غیرعمد و محکومان مالی از زندان‌های آذربایجان شرقی آزاد شدند که از این تعداد ۱۷ نفر زن و بقیه زندانیان مرد بودند.

    وی همچنین اعلام کرد: خیّران و صاحبان صنایع بخش خصوصی تبریز در مراسم ترحیم و تکریم استاندار فقید آذربایجان شرقی با هماهنگی ستاد دیه استان و خانواده آن فقید زمینه آزادی ۲۶ زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کردند.

    تقی پور ادامه داد: هزینه آزادی ۱۵ نفر آنها در مراسم ترحیم و بقیه در مراسم تکریم جمع آوری شده است که مربوط به هزینه‌های تاج گل و هدایای مربوط به تکریم استاندار فقید است.

    مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی افزود: این اقدام بنا به درخواست خانواده استاندار فقید انجام شد که اعلام کرده بودند، هزینه‌ای برای خرید تاج گل برای مراسم از سوی صاحبان صنایع صرف نشود و اگر بخواهند هزینه‌ای کنند برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد صرف شود.

    مرحوم زین‌العابدین رضوی خرّم علاوه بر تحمل جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی در هفته‌های گذشته به علت عفونت تنفسی که بر اثر بیماری توام کرونا و آنفلوآنزا عارض شده بود در بیمارستان امام رضا(علیه السلام) تبریز بستری بود که ۳۰ دی دعوت حق را لبیک گفت.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *