×

موسوی در وبینار با مسئولان و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی مطرح کرد/
آذربایجانی‌ها، ایران را با اسم تبریز می‌شناسند

  • کد خبر: 169500
  • 4 دی 1399
  • سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان گفت: آذربایجانی‌ها، ایران را با اسم تبریز می‌شناسند.
    آذربایجانی‌ها، ایران را با اسم تبریز می‌شناسند
  • به گزارش نوبر، سید عباس موسوی، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در وبیناری با مسئولان و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی گفت: موانع توسعه روابط، در حال رفع شدن است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه ارتباطات موثر و بیشتر دو کشور ایران و آذربایجان باشیم.

    وی با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به تهران، اظهار کرد: در تمام دیدارها بر روابط خوب و آینده دار دو کشور، تاکید و همچنین در خصوص بازسازی مناطق آزاد شده نیز بحث و گفت و گو شد. مسئولان جمهوری آذربایجان نیز علاقمند به حضور فعال شرکت های ایرانی در بازسازی مناطق اشغالی قره باغ هستند.

    سفیر جمهوری اسلامی ایران درباکو گفت: مذاکرات در خصوص امضای موافقت‌نامه تجارت ترجیحی به مراحل پایانی خود نزدیک شده که بزودی سند نهایی آن امضا می‌شود.

    موسوی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی و دامپروزی در مناطق آزاد شده به دلیل آب و هوای مناسب فراهم است، گفت: حدود ۲۴ هزار هکتار جنگل در مناطق آزاد شده باید احیا شود که معتقدیم شرکت‌های کشاورزی و دامپروری جمهوری اسلامی می توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند.

    وی ادامه داد: در بخش کشاورزی و کشت فراسرزمینی نیز این آمادگی در مناطق آزاد شده وجود دارد که می توان در این زمینه نیز سرمایه گذاری کرد.

    وی ادامه داد: رییس جمهوری آذربایجان از کشورهای دوست به خصوص ایران برای بازسازی مناطق آزادشده دعوت به مشارکت کرده که این موضوع به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ایران اعلام شده است.

    سفیر جمهوری اسلامی ایران درباکو گفت: نام ایران در کشور جمهوری آذربایجان با نام تبریز شناخته می شود و در کشور آذربایجان آمادگی برای حضور فعالان تجاری و اقتصادی تبریز وجود دارد.

     

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *