×

گزارش اختصاصی نوبر به قلم «سیده فاطمه مرتضوی»
آذران فویل، نامی نو در صنعت آذربایجان/ کاهش واردات کارخانه در سال جهش تولید

  • کد خبر: 166719
  • 17 شهریور 1399
  • مجموعه تولیدی و صنعتی «آذران فویل» با حضور علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.
    آذران فویل، نامی نو در صنعت آذربایجان/ کاهش واردات کارخانه در سال جهش تولید
  • هلدینگ آذردومان سهند از سه مجموعه شیمیایی؛ تولید انواع چسب مخصوص کارخانجات، تولیددیوارپوش و لاک یووی همچنین تولید انواع تینر متشکل شده است.

    مجموعه دیگری از این کارخانه که برای تولید پانل‌های ساختمانی و سقف کاذب۶۰در۶۰ با برند نوینپلاست اختصاص یافته و با تمام قدرت درحال تولید محصولات مرغوب و باکیفیت است.

    یکی از زیر مجموعه های شیمیایی این کارخانه که مختص تولید انواع روکش‌های هات استمپ بوده ومحصولی کاربردی برای استفاده کارخانجات دیوار پوش و سقف کاذب است، با حضورعلی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، به نام برند آذران فویل به بهره برداری رسید.

    مسعود معصوم بیگلو در حاشیه افتتاح این مجموعه از کارخانه آذران دومان سهند در گفتگو با خبرنگار نوبر در خصوص فعالیت صادراتی این کارخانه گفت: تمام محصولات تولیدی ما به کشورهای همسایه نظیر؛ عراق،ترکمنستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان وتاکنون صادر شده است و با راه اندازیبخش جدید سهم ما در صادرات افزایش پیدا خواهد کرد.

    مدیرعامل هلدینگ آذران دومان سهند با اشاره به اینکه محصولات تولیدی در این کارخانه جزو محصولات وارداتی بوده اند و اکنون این شرکت موفق به تولید آنها شده، ابراز کرد:چسب لمینت و روکش های هات استمپ از جمله مهم ترین تولیدات ما هستند که نیاز مارا از جهت واردات این محصولها برطرف ساخته است زیرا ما دومین کارخانه تولیدی این محصول هستیم و قبل تر چاره ای جز واردات نداشتیم.

    وی با اشاره به اینکه بخاطر وجود تحریم ها در حوزه انتقال پول با مشکل مواجه هستیم از دولت خواستار حمایت های بیشتر برای رونق گرفتن صادرات و افزایش تولید شد.

    همچنین علی جهانگیری در حاشیه افتتاح بخش تولید روکش مجموعه آذران دومان سهند در گفتگو با خبرنگار نوبر عنوان کرد: براساس بازدیدی که از این واحد تولیدی داشتیم فعالیت آنها و همچنینتولیداتشان را بسیار کاربردی و خوب ارزیابی کردیم.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار درخصوص طرح هایی که روی دیوارپوش و سقف کاذب ها ایجاد می شود، توضیح داد: مواد این طرح ها ازجمله موارد وارداتی بودند که خوشبختانه این کارخانه با ماشینآلات لازم به صورت خودکفا به تولید آن دست یافته اند.

    وی با اشاره به اینکه تولید این محصولات و قیمتشان نسبت به مشابه خارجی آن بسیار با صرفه تر است، گفت:وجود بازار ساخت و ساز در کشور های همسایه باعث افزایش خریدار برای این محصول و ایجاد زمینه ای مناسب برای رقابت محصولات ایرانی با سایر محصولات مشابه خارجی شده است.

    جهانگیری با بیان اینکه بیش از۹۰درصد محصولات این واحد تولیدی، با وجود بازار داخلی،صادراتی بوده، ابراز کرد:در سال گذشته  این واحد تولیدی بیش از یک میلیون دلار صادرات داشته است امسال قطعا با راه اندازی مجموعه جدید و دریافت وام برای مواد اولیه صادرات و تولید محصولشان رونق خواهدگرفت.

    بر اساس این گزارش، آذربایجان شرقی با داشتن بیش از پنج هزار واحد تولیدی از جمله برترینقطب‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود.

    گزارش از: سیده فاطمه مرتضوی

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *