×

صومی:
۹۰هزار نفر در آذربایجان‌شرقی علیه کرونا واکسینه شدند

  • کد خبر: 174087
  • 18 اردیبهشت 1400
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: تاکنون ۹۰هزار نفر از اولویت‌های اعلام شده در استان علیه کرونا واکسینه شدند.
    ۹۰هزار نفر در آذربایجان‌شرقی علیه کرونا واکسینه شدند
  • محمدحسین صومی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: بالاترین تعداد واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰سال کشور در آذربایجان شرقی انجام شده و امروز نیز واکسیناسیون افراد ۷۵ تا ۸۰ سال نیز در روستاهای استان آغاز شد.

    وی افزود: در شهرهایی هم که بیش از ۸۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال واکسینه شده باشند به واکسیناسیون افراد ۷۵ تا ۸۰ سال نیز اقدام می شود بر این اساس با دعوت قبلی واکسیناسیون این افراد هم از امروز در ۶ شهرستان آغاز می شود.

    صومی تاکید کرد: در صورت مراجعه خودسر این گروه سنی به مراکز تزریق واکسن، واکسیناسیون انجام نمی شود و باید با دعوت قبلی باشد اما واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال امروز هم بدون هماهنگی قبلی ادامه می یابد.

    وی در خصوص تعداد بیماران بستری کرونایی در آذربایجان شرقی نیز گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان نسبت به هفته قبل کاهش داشته و به ۱۴هزار و ۹۲ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۱۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: در ۲۴ساعت گذشته نیز ۱۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی فوت شدند.

    صومی همچنین بر ضرورت استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و افزود: پرهیز از مسافرت، میهمانی ها، دورهمی و استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی تنها راه پیشگیری از کرونا است که باید همچنان مورد توجه جدی مردم باشد.

    به گزارش ایرنا، نام و آدرس مراکز واکسیناسیون کرونا تبریز شامل مرکز سلامت یاغچیان: فلکه یاغچیان، نرسیده به مسجد امام خمینی، خیابان نجم، طبقه دوم درمانگاه ولایت، مرکز سلامت شهید صبوری:خیابان عباسی، توانیر، نرسیده به شهرک ولی امر، جنب بسیج، کوچه ۱۰ متری میلاد پایگاه سلامت شهید مطهری: راسته کوچه، جنب آتش نشانی، مرکز سلامت الهیه: بلوار باغمیشه، خیابان سبلان، جنب پارک، مرکز سلامت منظریه: چهار راه ابوریحان، روبروی آبادانی مسکن، کوی اعتصامی، مرکز سلامت جمشیدآباد: خیابان استاد جعفری، تقاطع خیابان فیضیه، خیابان جمشید می باشد.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *