×

خبر/
گام بلند تبریز در صنعت غذای ایران/جوانان تبریزی، پیشگام شدند

  • کد خبر: 171905
  • 13 اسفند 1399
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سابقه درخشان تبریز و آذربایجان در پخت غذاهای محلی، خواستار تلاش بیشتر برای صادرات صنایع غذایی و ثبت ملی غذاهای محلی استان شد.
    گام بلند تبریز در صنعت غذای ایران/جوانان تبریزی، پیشگام شدند
  • به گزارش نوبر، جلسه هم‌اندیشی نخستین جشنواره صنعت غذا، خوراک، نوشیدنی و صنایع وابسته تبریز با حضور علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

    جهانگیری در این نشست گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در استان، علاوه بر شناساندن هرچه بیشتر فرهنگ و رسوم آذربایجان، در توسعه و شکوفایی اقتصادی استان نیز نقش مهمی دارد.

    وی بر برگزاری تخصصی این جشنواره و استمرار آن در طول سال تاکید کرد و ادامه داد: برندسازی نام و آوازه تبریز از جمله موضوعات مهمی است که از طریق برگزاری این جشنواره باید مورد توجه قرار گیرد.

    جهانگیری با دعوت از تمامی فعالان و اصناف مرتبط با صنعت غذا برای حضور در این جشنواره، اظهار داشت: رقابت برای حضور در جشنواره، در افزایش کیفیت خدمات رستوران‌ها، اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش افزوده نقش موثری خواهد داشت.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سابقه درخشان تبریز و آذربایجان در پخت غذاهای محلی، خواستار تلاش بیشتر برای صادرات صنایع غذایی و ثبت ملی غذاهای محلی استان شد.

    سید حمید موسوی

    سید حمید موسوی، رییس ستاد اجرایی این جشنواره نیز با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره در تبریز گفت: خوشبختانه تبریز در زمینه انواع غذاهای ایرانی و محلی نیز، شهرت ملی و حتی بین‌المللی دارد که با توجه به این ظرفیت‌ها می‌توان برنامه‌ریزی‌های خوبی در زمینه آشنایی هرچه بیشتر مردم با این غذاها و افزایش سهم توسعه اقتصادی استان از قِبل این موضوع انجام داد.

    وی خواستار حمایت بیشتر مسئولان از برگزاری این رویداد در تبریز شد و ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این جشنواره بتوانیم گام مهم دیگری در مسیر شناساندن و اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ ناب و غنی آذربایجان در کل کشور برداریم.

    وی همچنین عنوان کرد: تمامی تلاش ما بر این امر معطوف است که در تمامی مراحل برگزاری جشنواره و حتی در اجرا و داوری آن از توان اساتید مجرب و بومی استفاده کنیم.

    بهنام بیرامی، دبیر اجرایی جشنواره نیز در این جلسه گفت: این جشنواره با شعار« تبریز، شهر غذا» و با نماد festiv فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

    وی ادامه داد: این جشنواره صرفا متمرکز به مقوله غذا نیست و مدیران، تامین‌کنندگان، سرمایه‌گذاران، راه‌اندازان، سرآشپزان و تمامی مشاغل مطرح در  صنعت غذا نیز در آن حضور خواهند داشت.

    وی تصریح کرد: این جشنواره در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *