×

یادداشت:
ژائله را تخریب کنید، دیپلم افتخار بگیرید!

  • کد خبر: 174669
  • 2 خرداد 1400
  • مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی اداره امور کشور در بخش‌های مختلف باید به بخش خصوصی واگذار شود تا بدین طریق به‌تدریج ، بدنه دولت کوچک شود و بتواند به وظیفه اصلی خود که همان نظارت بر عملکرد و متولی‌‌گری در امور است رسیدگی کند.
    ژائله را تخریب کنید، دیپلم افتخار بگیرید!
  • نوبرنیوز: شرکت کشت و صنعت مغان هم از جمله شرکت‌های دولتی بود که در راستای اجرای این سیاست در دولت حسن روحانی و بر اساس آگهی رسمی دولتی به فروش گذاشته شد.

    کارآفرینی ممتاز در این بحبوحه و با توجه به این که این شرکت می توانست در راستای توسعه صنعت استان‌های ترک‌نشین نقش بسزایی ایفا نماید، داوطلب خرید آن شد و در یک روند کاملا قانونی (تاکید به اجرای تمام و کمال قانون در روند انتقال این مجموعه از آن جهت است که از سوی دستگاه محترم قضایی تاکنون و علی رغم شیطنت های بسیار تخلفی متوجه ایشان نیست) موفق به خرید آن شد.

    در این بین و به تعبیر شخص ژائله، مالک هلدینگ بزرگ شیرین عسل و خریدار سابق کشت و صنعت مغان، چند جریان فکری خاص درصدد آلوده‌کردن فضای اقتصادی و سیاسی هستند، جریان ها و اشخاصی که آبشخورشان پیش پیش معلوم است و بعضا چنان بی مهابا می تازند که گویی انتقاد از یونس ژائله، منجر به اخذ دیپلم افتخار خواهد بود!

    این روزها در تبریز و مجموعه استان آذربایجان شرقی و بعضا در اردبیل، سیاست حیف و میل سرمایه‌های اجتماعی با سرعتی قابل توجه دنبال می‌شود که برخی عزم شان را جزم کرده‌اند تا به هر طریق ممکن برای کارآفرینان مشکل بتراشند و از این رو فقره کشت و صنعت را در بوق و کرنا کرده اند.

    در این بین از عجایب روزگار است که رسانه ملی هم برای تحقق این سیاست تلاش می کند و دستی بر آتش دارد که نمونه آن را اخیرا در گزارش یکی از شبکه های استانی از این مجموعه شاهد بودیم.

    ادبیات این گزارش توفیری با بیانیه های انگلیسی و مارکسیستی نداشت و گوینده خبر چنان از بازگشت این مجموعه احساس خوشحالی می کرد که گویا در واگذاری اخیر کشت و صنعت مغان به ژائله جنایتی رخ داده است.

    دولت این مجموعه را در ردیف واگذاری قرارداده و کارآفرینی پا پیش گذاشته و در یک روند قانونی آن را خریداری کرده و زمانی که دستگاه قضایی رای به ابطال این معامله داده، به رای قانون تمکین و تنها خواهان استرداد پرداختی های خود شده است.

    صدا و سیما در حالی با شور و شوقی وصف ناپذیر از این اقدام سخن می‌گوید که در دولت معجزه هزاره سوم، یکبار هم چنین گزارش هایی نداشته است.

    این در حالی است که حجم عظیمی از نهادهای دولتی در دولت‌های نهم و دهم و در سایه خصولتی سازی‌ها و واگذاری های غیر کارشناسی به خاک سیاه نشستند و هزاران نفر از کار بیکار شدند.

    ما انصافا استعداد عجیبی در فراری دادن سرمایه‌گذاران داریم و گزافه نیست اگر مدعی شاگرد اولی و کسب مقام نخست بین‌المللی در این زمینه باشیم.

    به مدد تلاش‌های شبانه‌روزی و سرمایه‌گذاری بزرگ‌مردانی همچون یونس ژائله، تبریز و خطه آذربایجان به قطب تولید شیرینی و شکلات در کشور تبدیل شده و محصولات این برند درخشان آذربایجان شرقب به بیش از ۸۰ کشور جهان صادر می‌شود.

    امثال ژائله، حتی در روزهای رکود اقتصادی و کرونا هم هم از پا ننشسته و شعار جهش تولید را نه در قالب بنر و بیانیه که در میدان عمل محقق کرده است.

    دقیقا کسانی بر او بخاطر مجموعه کشت و صنعت نقد دارند که خود باعث و بانی ورشکستگی بسیاری از مجموعه های دولتی هستند.

    هر چند باور داریم که برخی هم با انتقاد از او قصد خودنمایی دارند و یا به دنبال کسب اسم و رسمی هستند که قبل‌تر نداشته اند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *