×

شکوفایی اقتصادی ایران، اولویت دولت است
چه با برجام چه بی برجام

  • کد خبر: 227305
  • 30 مرداد 1401
  • استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: چه با برجام و چه بدون برجام، تمامی تلاش خود را برای شکوفایی اقتصاد استان و کشور با اقداماتی همچون توسعه همکاری با کشورهای همسایه به کار خواهیم بست.
    چه با برجام چه بی برجام
  • به گزارش خبرنگار نوبر، سردار زین‌العابدین خرم در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت روز خبرنگار و در آستانه هفته دولت باگرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت و انقلاب اسلامی گفت: شهدای دولت، نماد مظلومیت نظام و خدمتگزاری بودند.

    وی مردمی بودن و ایرانِ قوی را نخستین و شاخص‌ترین شعار دولت برشمرد و گفت: استقرار دولت آیت‌الله رییسی، آغاز استقرار امیدواری وآرامش در کشور و رای اکثریت مردم ایران اسلامی و همچنین مردم آذربایجان شرقی به دولت، نمود کارآمدی و پژواک طلایی عدالتخواهی درایران عزیز به شمار می‌آید.

    وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از کم‌توجهی مدیران سابق استان به سند آمایش استان ابراز کرد: توسعه استان بر مبنای سند آمایش، بایداصلی‌ترین‌ اولویت تمامی مدیران باشد.تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای انرژی، آب، گاز، رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال برای جوانان بااجرای مگاپروژه‌های مختلف، توسعه زیست بو فناوری و نوآوری، ارتقای فرهنگ عمومی بر مبنای هویت اسلامی و ایرانی، تلاش برای توسعهارتباطات و همکاری‌ با کشورهای همسایه، ساماندهی حاشیه‌نشینی، افزایش تولید مسکن واز مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت استان است.

    استاندار آذربایجان‌شرقی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: در هیچ برهه‌ای از تاریخ ایران اسلامی به اندازه شرایط کنونی، شاهد ایجادبسترهای مناسب برای تقویت و توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نبوده‌ایم.

    عابدین خرم، سفر اخیر رییس جمهور و هیات دولت به استان را نقطه عطفی برای آذربایجان‌شرقی اعلام کرد و افزود: اختصاص ۴۰ هزار میلیاردتومان برای بهره‌برداری از دهها پروژه مهم در استان، تنها بخشی از برکات سفر آیت‌الله رییسی به آذربایجان‌شرقی بود که خوشبختانه در دو ماهگذشته، یک‌ و‌ نیم همت برای این امر تخصیص یافته است.

    وی تشکیل و استقلال شرکت مس آذربایجان را از دیگر دستاوردهای مهم سفر آیت الله رییسی به استان برشمرد و عنوان کرد: آذربایجان شرقیدر کمربند مس دنیا قرار گرفته و بر همین اساس باید تلاش کنیم که استان را به جایگاه واقعی خود در این زمینه برسانیم که اقداماتی همچونافزایش سه برابری تولید کاتد مس بر این اساس انجام شده است.

    وی از برنامه‌ریزی ویژه مدیریت استان برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی سهلان خبر داد و گفت: با توجه به نیاز ایران اسلامی به یک بندر خشکدر شمالغرب کشور، منطقه ویژه اقتصادی سهلان را به هاب لجستیک منطقه تبدیل خواهیم کرد.

    وی همچنین به تلاش دولت برای حفظ و حراست از حقوق حقه مردم و نظام در قضیه برجام ابراز کرد: عدم وابستگی اقتصاد کشور به برجام،اصلی‌ترین اولویت دولت در مذاکرات است و بر این باور هستیم که توافقات باید منجر به رعایت و تضمین حقوق نظام مقدس جمهوری اسلامیایران شود.

    استاندار در همین راستا ابراز کرد: چه با برجام و چه بدون برجام، تمامی تلاش خود را برای شکوفایی اقتصاد استان و کشور با اقداماتیهمچون توسعه همکاری با کشورهای همسایه به کار خواهیم بست.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *