×

مقدماتی جام جهانی 2022؛
پیروزی بزرگ ایران مقابل بحرین

  • کد خبر: 175138
  • 18 خرداد 1400
  • ملی‌پوشان ایران با برتری قاطع مقابل بحرین امیدهایشان به صعود از مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی را افزایش دادند.
    پیروزی بزرگ ایران مقابل بحرین
  • به گزارش نوبر خبر؛ تیم فوتبال ایران با هدایت مارک ویلموتس نمایش غیر منتظره ای در دور رفت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ داشت و با قبول دو شکست از بحرین و عراق در شرایط بسیار خطرناکی قرار گرفت. البته امیدواری بزرگ اهالی فوتبال مرحله برگشت مسابقات بود؛ جایی که تیم ملی در سه دیدار از چهار دیدار، میزبان بود.

    بر اساس تصمیم بحث برانگیز کنفدراسیون فوتبال آسیا اما فرصت میزبانی از ایران صلب شد و علی رغم مخالفت های بسیار فدراسیون فوتبال ایران، بحرین به عنوان میزبان متمرکز دور برگشت بازی های گروه سوم انتخاب شد؛ این یک اتفاق بسیار خوش یمن برای حریفان ایران به ویژه بحرین بود؛ تیمی که در رقابت با ایران برای صعود اینک یک پوئن بسیار ویژه به دست آورد؛ پوئنی که بر اساس آن، بحرین به جای بازی در تهران، مثل بازی رفت، در خانه به مصاف ملی پوشان ایران رفت.

    در این بازی که شامگاه امروز دوشنبه و از ساعت ۲۱ به وقت تهران آغاز شد تیم ملی ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاجی صفی، شجاع خلیل زاده، میلاد محمدی(۴۶ سامان قدوس)، مهدی طارمی، وحید امیری(۶۶ سعید عزت اللهی) ، محمد حسین کنعانی زادگان(۸۳ مرتضی پورعلی گنجی)، احمد نورالهی، علی قلی زاده(۸۳ مهدی قایدی) و سردار آزمون(۷۳ مهدی ترابی) به میدان رفت و موفق شد با ارائه یک بازی کامل برتر با سه گل حریفش را شکست دهد.

    شرح گل ها:

    ایران یک – بحرین صفر (دقیقه ۵۴: سردار آزمون): مهدی طارمی تا پشت محوطه جریمه بحرین نفوذ کرد که پاس در عمق او به پشت مدافعان حریف را سردار آزمون با فرار تماشایی و ضربه بغل پا زد تا گل اول ایران به ثمر برسد.

    ایران ۲ – بحرین صفر (دقیقه ۶۱: سردار آزمون): توپ‌گیری عالی ملی‌پوشان ایران در میانه زمین یک ضد حمله خوب به وجود آورد که باز هم پاس در عمق دیدنی از مهدی طارمی و فرار تند و تیز سردار آزمون را این مهاجم تیم ملی با عبور دادن توپ از بین پاهای دروازه‌بان بحرین تبدیل به گل دوم کرد.

    ایران ۳ – بحرین صفر (دقیقه ۷۹: مهدی طارمی): مهدی ترابی در سمت چپ زمین با توپ‌گیری خوب به احمد نوراللهی رساند که در ادامه پاس در عرض او به مهدی طارمی را این بازیکن با مهار توپ و ضربه بغل پا تبدیل به گل سوم ایران کرد.

    نمایش تیم ملی ایران در مرحله رفت دور دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۰ با هدایت مارک ویلموتس بسیار ناامید کننده بود؛ به طوری که در پایان این دور، نگاه کردن به جدول رده بندی گروه سوم و دیدن رتبه و امتیاز تیم ملی، باعث اعصاب خردی اهالی فوتبال می شد. ایستادن در مکان سوم جدول گروه سوم با ۶ امتیاز، پایین تر از تیم های عراق و بحرین، صحنه ای بسیار زشت از جدول این گروه برای اهالی فوتبال به وجود آورده بود، صحنه ای که تیم ملی برای تغییر آن کار سختی در پیش داشت. تیم ملی امشب مقابل بحرین قرار گرفت و در یکی از حساس ترین بازی های یک دهه اخیر موفق شد این تیم را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد؛ نتیجه ای که بعد از مدت ها باعث شد تا فوتبالدوستان از تیم ملی رضایت کامل داشته باشند و مهمتر از آن با آرمش خاطر بیشتری به جدول رده بندی گروه سوم نگاه کنند. جدولی که با این نتیجه، یک تغییر بزرگ را در آن شاهد هستیم؛ صعود تیم ملی به رتبه دوم جدول رده بندی؛ شاگردان اسکوچیچ با شکست دادن بحرین و با یک بازی کمتر از این تیم با امتیاز مساوی ۱۲ و تفاضل گل بهتر رتبه دوم را مال خود کردند.

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *