×

استاندار آذربایجان شرقی:
همت مردانه فعالان اقتصادی استان در شرایط تحریم و کرونا

  • کد خبر: 172684
  • 14 فروردین 1400
  • استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه به‌رغم‌ تمامی مشکلات، شاخص‌های اقتصادی کشور و استان، مثبت است، گفت: در سال گذشته علاوه بر افزایش میزان‌ تولید و صادرات، نرخ بیکاری استان نیز کاهش چشمگیری داشته که حاکی از پویایی در اقتصاد استان است.
    همت مردانه فعالان اقتصادی استان در شرایط تحریم و کرونا
  • به گزارش نوبر، دکتر محمدرضا پورمحمدی در دیدار هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، اظهار داشت: بخش خصوصی، تجار، بازرگانان و صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی، نقش بسیار مهم و خطیری در راستای تحقق شعار سال دارند.

    وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید شاهد اشتغال‌زایی بیشتر برای جوانان، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و بخصوص افزایش صادرات و سرمایه‌گذاری باشیم.

    استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال ۹۹، سال بسیار سختی برای دولت و بخش خصوصی بود، گفت: تشدید تحریم‌های اقتصادی و شیوع کرونا‌، آثار زیادی بر اقتصاد کشور داشتند؛ اما به‌رغم‌ تمام مشکلات، شاخص‌های اقتصادی کشور و استان، مثبت است.

    پورمحمدی از زحمات و تلاش‌های فعالان بخش خصوصی استان در سال گذشته قدردانی کرد و گفت: با وجود مشکلات اقتصادی، صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی استان در سال گذشته هیچ نیروی کاری را تعدیل نکردند که این مردانگی آنها در تاریخ ثبت می‌شود.

    وی همچنین با بیان اینکه تا آخرین روز مسئولیت به تعهدات خود در قبال‌ مردم عمل می‌کنیم، اظهار داشت: ریل‌گذاری و تدوین نقشه راه توسعه و رفع موانع تولید، از اولویت‌های مدیریت اجرایی استان در سال جاری است.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این دیدار گفت: بخش خصوصی استان، تلاش برای رونق تولید را از وظایف اصلی خود می‌داند و از هیچ تلاشی برای تحقق آن دریغ نمی‌کند.

    یونس ژائله افزود: در سایه تعامل و همراهی خوب مدیریت دولتی و فعالان بخش خصوصی، شاهد بهبود جایگاه اتاق بازرگانی تبریز در سال گذشته بودیم.

    وی همچنین از افزایش ۲۰۹ درصدی صدور گواهی مبدأ صادراتی از استان در سال ۹۹ نسبت به سال‌ قبل از آن خبر داد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *