×

صادقزاده، دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:
منتظر پاسخ سازمان تامین اجتماعی به مطالبات بازنشستگان هستیم

  • کد خبر: 173005
  • 22 فروردین 1400
  • نایب رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان آذربایجانشرقی گفت: احکام و مستمری فروردین ماه ۱۴۰۰، برای کلیه سطوح مستمری‌ بگیران نارضایتی‌های فراوانی ایجاد کرده است.
    منتظر پاسخ سازمان تامین اجتماعی به مطالبات بازنشستگان هستیم
  • به گزارش نوبر، کریم صادق‌زاده با بیان این مطلب که بازنشستگان از احکام صادره انتقاد دارند و معتقدند به وعده‌های داده شده عمل نشده است، افزود: نمی‌دانیم چه دست‌هایی در پشت پرده سازمان تامین اجتماعی است که می‌خواهند میان حدود ۱۲ میلیون خانواده بازنشستگان تامین اجتماعی و نظام و حاکمیت فاصله ایجاد کند اما ما بازنشستگان در آستانه‌ی انتخابات کشور هیچگاه از نظام دلسرد نمی‌شویم و با پشتوانه‌ی حاکمیت قطعا با شور و شعف فراوان در انتخابات شرکت خواهیم کرد و در کنار آن به مطالبات صنفی خود هم رسیدگی خواهیم کرد.

    صادق‌زاده  با بیان اینکه تمام خواسته‌های بازنشستگان همان اصلاح احکام و افزایش حقوق مستمری بر اساس حقوق مستمری اسفندماه ۱۳۹۹ (که همسان‌سازی سال ۹۹ وحقوق مستمری جزو پایه آن قرار گرفته است) می‌باشد که تا افزایش پیدا نکند ساکت نمی‌نشینیم، افزود: نمی‌دانیم چرا در بدنه سازمان یک عده‌ای دنبال این هستند که بازنشستگان و مستمری‌بگیران را در مقابل سازمان قرار بدهند از آقایان شریعتمداری (وزیر کار) و سالاری (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) می‌خواهیم تا کار به کف خیابان نرسیده نسبت به اصلاح احکام اقدام فرمایند.

     

    دبیر اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان شرقی  افزود: مستمری‌بگیران سایر سطوح از افزایش متناسب‌سازی مرداد تا اسفند ۹۹ در پایه مستمری خود بهره‌مند نشده‌اند و محاسبات به گونه‌ای صورت گرفته است که با اعمال متناسب‌سازی مرحله دوم، پایه مستمری آن‌ها پایین‌تر از سال گذشته قرار می‌گیرد.

     

    صادق‌زاده با بیان اینکه بازنشستگان به این خلف وعده اعتراض دارند و خواستار پاسخگویی مقامات و کارشناسان سازمان تامین اجتماعی هستند، در خاتمه گفت: مقامات سازمان باید به صراحت اعلام کنند چرا حقوق تیرماه برای افزایش مبنا قرار گرفته است. مگر قرار نبود کل دریافتی بازنشستگان افزایش یابد؟!

     

    رییس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کلانشهر تبریز صادق‌زاده گفت :جداول و فرمول‌های محاسبه ای متناسب سازی مرحله دوم را بر چه اساسی تنظیم کرده آید ؟و به چه دلیلی در معرض اظهار نظر کارشناسان و بازنشستگان قرار نداده آید و جمع آوری کردید؟

     

    وی گفت ما آن چه مدنظر مان است این است که ماده ۹۶در خصوص افزایش سالیانه با توجه به مصوبات شورای تعیین دستمزد و هیئت دولت اجرایی گردد. آنچه را که در این چند روز مشاهده کردیم این بود که مدیران و تصمیم گیران انگیزه کافی برای افزایش حقوق ومتناسب سازی و سایر مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی ندارند چون خود ذینفع نیستند و انتظار این است که به خاطر رفع تبعیض ها ی ایجاد شده بازنشستگان تامین اجتماعی را هم به مشابه بازنشستگان همکار تامین اجتماعی رفتار گردد.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *