×

محکومیت افتتاح سفارت آذربایجان در تل آویو/ فیلترینگ باید ضابطه مند باشد/احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش

  • کد خبر: 228036
  • 11 فروردین 1402
  • به گزارش نوبر، روح الله متفکرآزاد در نشست رسانه‌ای خود با مدیران و خبرنگاران رسانه‌های استان که در سالن جلسات دیوانمحاسبات استان برگزار شد با اشاره به بخشی از مهم‌ترین اقدامات مجلس شورای اسلامی در دو سال گذشته و در سه حوزه تقنین،نظارت و سبک زندگی نمایندگان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال اول […]

    محکومیت افتتاح سفارت آذربایجان در تل آویو/ فیلترینگ باید ضابطه مند باشد/احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش
  • به گزارش نوبر، روح الله متفکرآزاد در نشست رسانه‌ای خود با مدیران و خبرنگاران رسانه‌های استان که در سالن جلسات دیوانمحاسبات استان برگزار شد با اشاره به بخشی از مهم‌ترین اقدامات مجلس شورای اسلامی در دو سال گذشته و در سه حوزه تقنین،نظارت و سبک زندگی نمایندگان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال اول فعالیت مجلس، اولویت‌هایی را برای قوه مقننه، اعلام کردندکه مجلس نیز نهایت تلاش خود را به کار بست تا متناسب با نیازهای جامعه، این اولویت‌ها را پیش ببرد.

    وی با بیان اینکه موضوع «شفافیت» از جمله اصلی‌ترین اولویت‌های ما در مجلس بود و هست ابراز کرد: خوشبختانه این طرح در حالحاضر، خروجی مناسبی به همراه داشته که امیدواریم استمرار داشته باشد.

    وی به موضوع نیاز کشور به ساخت مسکن نیز اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع یکی از مهم‌ترین تکالیف مجلس به قوه مجریه است کهخوشبختانه مورد توجه جدی در دولت قرار گرفته است.

    نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در همین راستا ادامه داد: وزیر اسبق دولت سابق، اعتقادی به احداث وساخت مسکن در کشور نداشت ولی امیدواریم با وعده دولت فعلی در این خصوص، شاهد رفع بخشی از مشکلات موجود در نیاز کشوربه ساخت مسکن باشیم.

    متفکر آزاد تصریح کرد: بحث مالیات بر خانه‌های خالی نیز خروجی جلسات سال اول مجلس بود که اجرای آن را دولت فعلی شروع کرده وتا به امروز ۷۰۰، ۸۰۰ هزار برگه مالیاتی برای سوداگران این عرصه صادر شده و این روند با قدرت ادامه دارد.

    وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه دولت آقای رییسی، نجابت به خرج داد و از کم‌کاری‌های دولت سابق، سخن نگفت عنوان کرد: در دولت سابق، شاهد بودیم که برخی افراد چه صحبت‌هایی میکردند و مشکلات کشور را به گردن دولت‌های قبلی می‌انداختند.

    وی با اشاره به توضیحاتی در مورد طرح مولدسازی دارایی‌های دولت، عنوان کرد: اجرای صحیح، دقیق و کامل این طرح، اقدامی مثبت‌ وبه نفع کشور است. مجلس نیز در همین مورد به وظایف نظارتی خود با حساسیت بیشتری، عمل خواهد‌ کرد. مصونیت برخی مسئولان نیزبه معنای مصونیت از فساد نیست و این افراد باید اگر خطایی داشته باشند، پاسخگو باشند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع طرح صیانت در مجلس نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی افراد و همکاران ما درمجلس به دنبال جوسازی هستند و مصاحبه می‌کنند که در مقابل تصویب این طرح ایستاده‌اند در حالی که مجلس، برنامه‌ای در این موردندارد.

    متفکرآزاد توافق اخیر ایران و عربستان را نظر شخص رییس جمهور برشمرد و گفت: مجلس در این مورد، نقشی نداشته و وزارت امورخارجه با استفاده از توان و ظرفیت آقای شمخانی، موضوع را پیش می‌برد.

    وی در پاسخ به سوال مدیرمسئول آژانس خبری نوبر در مورد افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در تل آویو نیز گفت: برقراری هر گونهروابط با رژیم صهیونسیتی خیانت به جهان اسلام است. اگر قره‌باغ غصب شده بود فلسطین نیز غصب شده است و برقراری سفارتآذربایجان در تل‌آویو را محکوم می‌کنیم.همان مقدار که به بحث قره‌باغ حساس بودیم، به مراتب به بحث فلسطین و قدس شریف نیز،حساسیت جدی داریم.

    وی در پاسخ به سوال دوم رسانه نوبر مبنی بر اینکه با توجه به پایان اغتشاشات در ایران، فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی همچوناینستاگرام تا چه زمانی ادامه خواهد داشت ابراز کرد: فیلترینگ باید به صورت ضابطه‌مند باشد ولی اینکه افسار فضای روانی کشور دراختیار دشمنان باشد منطقی نیست. حقوق مردم این است که اگر فردی در فضای مجازی تخلفی انجام می‌دهد با با آبروی کسی بازیمی‌کند یا ایده کسب‌‌و‌کاری را می‌دزدد باید پاسخگو باشد.

    وی با انتقاد از اظهارات اشتباه برخی افراد در استان مبنی بر کاهش بهره مندی استان از بودجه کشور و بیان اینکه متاسفانه طرحکنندگان چنین موضوعی، سواد کافی در علم بودجه نویسی ندارند گفت: در دو سال، بودجه استان از استان های دیگر، بیشتر افزایشیافته است و رکورد تاریخی سال های گذشته را جابجا کرده است.

    وی در همین راستا اعلام کرد: آذربایجان شرقی در بودجه سال ۱۴۰۲ از تخصیص منابع بیشتری در مقایسه با استان های دیگریهمچون اصفهان برخوردار شده است.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *