×

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز:
طعمه گذاری موش های فاضلاب در دستور کار نیروهای خدمات شهری است

  • کد خبر: 173310
  • 30 فروردین 1400
  • معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز گفت: از شهروندان می خواهیم از رها سازی زباله در معابر، جوی ها، کانال ها و یا در کنار باکس های زباله خودداری نمایند چون رهاسازی این زباله ها در محل های یاد شده منبع غذایی مناسبی برای موشها به حساب می آید.
    طعمه گذاری موش های فاضلاب در دستور کار نیروهای خدمات شهری است
  • دکتر محمدرضا قربانیان تبریزی گفت: در راستای جلوگیری از انتشار آلودگی و مقابله با جانوران موذی ناقل از قبیل موش های شهری، همه ساله طرح طعمه گذاری در دستور کار نیروهای خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز است.

    وی در راستای حفظ سلامت شهروندان مبارزه با جانوران موذی بخصوص موش های شهری را ضروری دانست و گفت: جلوگیری از فراهم آمدن شرایط مناسب تکثیر و زیست، بازرسی روزانه محل های طعمه گذاری شده و جمع آوری و معدوم سازی لاشه های این جانوران اقدام مهمی در راستای جلوگیری و انتشار بیماری های ناشی از موش ها و حشرات موذی است.

    قربانیان اظهار داشت: بهسازی محیط، محدود سازی غذا، آب و زیستگاه بهترین روش کنترل جمعیت موشها محسوب می شود که در این راستا از بین بردن لانه و امکان لانه سازی موشها از طریق پاکسازی منظم جوی ها، عدم تخلیه زباله از سوی شهروندان در کانال ها و جوی ها و استفاده از طعمه ها و سموم راهکار موثری برای مبارزه با حیوانات موذی به حساب می آید.

    وی افزود:فصل تابستان بهترین زمان برای اجرای طرح مبارزه با جانوران موذی و موش های فاضلاب است.

    معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز در پایان گفت: شهروندان در صورت مشاهده تجمع موش ها به سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی نمایند تا نیروهای خدمات شهری با استفاده از سم و طعمه گذاری در نقاط کلونی موش ها نسبت به پاکسازی محیط اقدام نمایند.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *