×

ضرورت تقویت حکایات قرآنی در قصه گویی برای نونهالان

  • کد خبر: 232532
  • 3 تیر 1402
  • به گزارش نوبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در اختتامیه دومین دو سالانه قصه‌گویی نهال امید به میزبانی منطقه آزاد ارس اظهار کرد: ادبیات داستانی ما، پر از حکایت‌های قرآنی است؛ در همه خانواده‌های ایرانی نیز قصه یک جایگاه ویژه دارد و هیچ مادری […]

    ضرورت تقویت حکایات قرآنی در قصه گویی برای نونهالان
  • به گزارش نوبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در اختتامیه دومین دو سالانه قصه‌گویی نهال امید به میزبانی منطقه آزاد ارس اظهار کرد: ادبیات داستانی ما، پر از حکایت‌های قرآنی است؛ در همه خانواده‌های ایرانی نیز قصه یک جایگاه ویژه دارد و هیچ مادری نیست که برای فرزندش قصه نگفته باشد.

     

    وی، به رونمایی طرح هدهد اشاره کرد و گفت: قصه هدهد یک داستان قرآنی است که پیامدهای زیادی داشت و که انتخاب این اسم، علاوه بر اهداف تعیین شده، می‌تواند داستان هدهد را نیز برای نونهالان روشن کند.

     

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت: نوستالژی قصه در همه جای ایران و تاریخ ایران وجود دارد و در هر برهه از زمانی که باشیم، عشق به قصه و قصه‌گویی در ایران و ایرانیان وجود دارد.

     

    وی افزود: قصه در وجود و زندگی مردم ایران نهادینه شده است و چه زیبا که این قصه‌ها با حکایت و آموزه‌های قرآنی نهفته شده است.

     

    اسماعیلی، از جایگاه ویژه کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته و برنامه های راهبردی در نظر گرفته است.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *