×

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:
ضرورت تقویت مناسبات تجاری با گرجستان

  • کد خبر: 173255
  • 29 فروردین 1400
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای توسعه مناسبات مختلف اقتصادی با کشور گرجستان شد.
    ضرورت تقویت مناسبات تجاری با گرجستان
  • به گزارش نوبر، علی جهانگیری در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور گرجستان با وی که ظهر امروز در محل استانداری برگزار شد گفت: گرجستان از جمله کشورهای دوست و همسایه ماست که از سال‌های گذشته، ارتباطات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری با کشورمان دارد.

    وی گفت: توسعه مناسبات با کشورهای همسایه، یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ماست و برای تحقق هرچه بیشتر این مهم، آذربایجان شرقی به دلیل موقعیت ویژه و ظرفیت‌های بی نظیر در بخش‌های مختلف، می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.

    وی عنوان کرد: آذربایجان شرقی با داشتن بیش از چهار هزار واحد تولیدی و تجار متخصص، متعهد و کاربلد در سال ۹۹ توانسته بیش از سه میلیارد دلار به کشورهای متعدد، صادرات داشته باشد.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: همکاری بیشتر با کشور گرجستان، یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های فعلی ما برای افزایش صادرات و همچنین راهیابی به بازار بسیاری از کشورهای اروپایی است.

    اکبر قاسمی علی آبادی نیز در این دیدار از تمایل گرجی‌ها برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: بیش از ۸۰ درصد مردم گرجستان از اقشار متوسط و کم درآمد هستند که خواهان خرید محصولاتی با قیمت مناسب هستند.

    وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی باید به امر صادرات به این کشور، توجه بیشتری داشته باشد. صادرات به گرجستان، علاوه بر مقرون به صرفه بودن برای ایران، استفاده از محصولات باکیفیت بیشتر را نیز برای گرجی‌ها به همراه خواهد داشت.

    وی تصریح کرد: تقویت و توسعه همکاری‌های گرجستان با استان‌های نزدیک در جمهوری اسلامی ایران، یکی از اولویت‌های ماست و برنامه ریزی‌هایی را نیز در این زمینه بخصوص برای دوران پساکرونا انجام داده‌ایم.

    سفیر کشورمان در گرجستان همچنین خواستار تقویت ارتباطات فرهنگی، دانشگاهی و همچنین نمایشگاهی با جمهوری اسلامی ایران شد.

    در این دیدار تعدادی از مدیران استان همچون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز به بیان دیدگاه ها و نکته نظرات خود برای توسعه مناسبات با کشور گرجستان پرداختند.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *