×

عضو شورای شهر تبریز:
شورای پنجم، تبریز را به شهری انسان محور تبدیل کرد

  • کد خبر: 202888
  • 9 تیر 1400
  • عضو شورای شهر تبریز، اقدامات انجام شده در این دوره از مدیریت شهری را در راستای ایجاد شهر انسان محور عنوان کرد.
    شورای پنجم، تبریز را به شهری انسان محور تبدیل کرد
  • به گزارش نوبر، سعید نیکوخصلت در آیین بهره‌برداری از پارک‌های کودک و ترافیک  با بیان اینکه در شهرهای توسعه یافته جهان شهروندان و مدیران به دنبال احداث اتوبان و بزرگراه نیستند، گفت: پروژه های زیست محیطی، انسان محوری و ارتقا آسایش، در اولویت مدیریت این شهرها قرار گرفته است.

    او با بیان اینکه در دوره پنجم مدیریت شهری تبریز انسان محوری در دستور کار مدیران شهری تبریز قرار گرفت، افزود: پارک کودک، ۴۶ مین پارکی است که افتتاح می‌شود و فکر کنم تا پایان دوره یه ۶۰ پارک برسد.

    نیکوخصلت ادامه داد: شهرداری می‌توانست این محل را تبدیل به کاربری مسکونی کند، ولی چشم از درآمد این محل پوشیده و با احداث فصای سبز، ارزش منطقه‌ای این محل را افزایش داده است.

    عضو شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: تبریز، دومین شهر ایران با برج‌های بلند امروز تبدیل به شهری انسان‌محور شده است.

    او همچنین عنوان کرد: در سال ۹۹، ۶۸۰ هزار اصله نهال درخت در سطح شهر کاشته شده است که با احتساب درختچه‌های کاشته شده، این رقم به بیش از ۹۰۰ هزار نهال رسیده است.

    نیکوخصلت همچنین با بیان اینکه تبریز در سال ۲۰۲۰ جزو شهر های دوستدار کودک شده است، اظهار کرد: آورده این عنوان برای ما، احداث چنین پارک هایی است که باید تداوم یابد. ما خود را به سازمان آموزش علمی و فرهنگی دنیا وصل کردیم.

    او در پایان تشریح کرد: ما امسال را سال حفظ و مرمت میراث فرهنگی نام نهادیم. برای تمام اماکن تاریخی و فرهنگی شهر برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم این اماکن را به خوبی معرفی کنیم.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *