×

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:
شرکت دانش بنیان صنایع صبح پارلار از دل دانشگاه رشد کرده است

  • کد خبر: 174006
  • 16 اردیبهشت 1400
  • پروژه خط تولید بردهای الکترونیک و تلویزیون به همراه 8 پروژه در حوزه پارک‌های علم و فناوری کشور، در ارتباط تصویری رئیس جمهور با کارخانه صنایع صبح پارلار در تبریز افتتاح شد.
    شرکت دانش بنیان صنایع صبح پارلار از دل دانشگاه رشد کرده است
  • به گزارش نوبر، در این مراسم که استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استان نیز در آن حضور داشتند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی دستور افتتاح این هشت پروژه را صادر کرد.

    این ۹ پروژه شامل افتتاح مراکز نوآوری و تولید محصولات نوآورانه در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و تهران بود که با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان و ۴۴۰ هزار دلار اجرا شده و زمینه اشتغال ۱۳۹۸ نفر را فراهم کرده‌اند.

    پروژه شاخص خط تولید بردهای الکترونیک و تلویزیون نیز که توسط شرکت صنایع صبح پارلار در زمینی به مساحت ۵ هکتار و زیربنای ۱۵ هزار مترمربع اجرا شده، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشته و با افتتاح آن، برای بیش از ۵۸۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

    استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه افتتاح این پروژه، با قدردانی از اقدامات نوآورانه شرکت صنایع صبح پارلار، گفت: این شرکت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان است که از دل دانشگاه رشد کرده و با همت و تلاش شبانه‌روزی توانسته بخش قابل توجهی از نیاز کشور به بردهای الکترونیکی را تأمین کند.

    دکتر محمدرضا پورمحمدی خاطرنشان کرد: توفیقی که این شرکت در این زمینه کسب کرده، به سایر شرکت‌های دانش بنیان استان نوید می‌دهد که بستر توسعه فراهم بوده و در سایه تلاش می‌توانند به موفقیت‌های زیادی برسند.

    وی با اشاره به استقرار شرکت‌های فناور در شهرک صنعتی سهند آذران، گفت: در سایه فعالیت چنین واحدهایی، این شهرک به یک شهرک تخصصی و پیشرفته الکترونیک تبدیل می‌شود.

    پورمحمدی، با بیان اینکه در سطح آذربایجان شرقی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان روز به روز در حال افزایش است، ادامه داد: برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه مساعدت و همکاری هم از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری و هم مدیریت استان فراهم است.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *