×

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند:
سهند را به عروس شهرهای ایران تبدیل می‌کنیم

  • کد خبر: 169599
  • 9 دی 1399
  • مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: سهند را به عروس شهرهای ایران تبدیل می‌کنیم
    سهند را به عروس شهرهای ایران تبدیل می‌کنیم
  • عباس مصطفوی در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران با اشاره به حواشی ایجاد شده پس از افتتاح پروژه آزادراه تبریز-سهند ابراز کرد: این آزادراه یکی از مطالبات دیرین مردم بود که پس از ۱۲ سال در شرایط بسیار ویژه کرونایی و تحریم‌ها افتتاح شد.

    وی درمورد دغدغه‌ها و نگرانی‌های استاندار آذربایجان شرقی و نمایندگان مجلس درخصوص پیش برد پروژه نیز عنوان کرد:برخی انتقادات به جا و درست برای پروژه ضروری بوده اما بهانه گیری فقط باعث دلسردی است من نیز بخاطر حواشی به وجود آمده عذر خواه هستم.

    مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند درخصوص دلیل تعویق و عقب افتادن پروژه در سالیان گذشته بیان کرد: در سال های قبلی حتی۶۰درصد پروژه نیز پیشرفت نداشت و حتی تملک بسیاری از اراضی مورد نیاز انجام نشده بود.

    مصطفوی با قدردانی از همکاری ویژه مردم و ساکنان روستای اسنجان و شهرک شهید مدنی اظهار کرد: اگر حس همدلی و همکاری ساکنان در بحث تملک اراضی نبود مانع بزرگی برای پیشبرد پروژه به وجود می آمد.

    وی با بیان اینکه پروژه های شهر سهند از سال۹۷ متوقف مانده بود، ادامه داد: پروژه های سهند تا چند سال قبل؛متوقف باقی مانده بود و این درحالی است که امسال اکثر آنها تمام یا در حال اتمام هستند.

    مدیرعامل این شرکت در همین خصوص اضافه کرد: علاوه بر پروژه های قبلی حدود۹۹پروژه نیز برنامه ریزی شده که از این تعداد ۶۵پروژه به قرارداد تبدیل شده است.

    مصطفوی شهر سهند را شهر کارگاهی نامیده و افزود: پروژه های بسیاری مانند احداث فاز۵سهند تصویب شده و در مرحله ابلاغ مانده که ساخت این فاز به صورت باغ ویلایی در نظر گرفته شده است.

    وی سهند را پیشتاز ترین شهر جدید در خصوص اقدام برای طرح ملی مسکن دانسته و گفت: به اعتبار هزار و پانصد میلیارد تفاهم نامه برای این طرح امضا و بالای ۴۰درصد آنان تبدیل به قرارداد شده است.

    مدیرعامل شرکت عمران سهند اذعان کرد:احداث بیمارستان،آرامستان و برنامه های مذهبی و فرهنگی سهند در اولویت برای اقدام قرار دارد.

    مصطفوی در رابطه با مساکن مهر نیز بیان کرد: سهند ازجمله معدود شهرهایی است که ۳هزارو ۵۰۰واحد مسکن مهر در آن  تحویل داده شده علی رغم اینکه هنوز در بسیاری از شهر های بزرگ مساکن مهر تمام نشده اند.

    وی درخصوص ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی و آب و هوایی شهر جدید سهند اظهار کرد: سهند از نظر ظرفیت های مختلفی برتر است برای مثال مجموعه ۸بهشت را در نظر داریم به عنوان سومین تفرجگاه بزرگ تبریز محسوب کنیم.

    وی اضافه کرد: زمین تنیس استاندارد سهند نیز نمونه پروژه دیگری است که بعد از تهران در سهند احداث شده و به صورت رایگان برای علاقمندان قابل استفاده است.

    مصطفوی با بیان اینکه شهر جدید سهند باید عروس شهرهای جدید ایران باشد،عنوان کرد: پروژه های ارزشمندی مثل پیست اسب سواری،مسیرهای اختصاصی دوچرخه سواری و محیط هایی برای بازی کودک در مجتمع های مسکونی این شهر جدید احداث شده است.

    گفتنی است، در حاشیه این پروژه خبرنگاران و اهالی رسانه از پروژه های؛ آزادراه تبریز-سهند،مسجد امام رضا(ع)-مسجد امام صادق(ع)-پارک کودک-پروژه مسکونی ۷۰۰واحدی کمال-کتابخانه شهر جدید سهند-مجتمع هشت بهشت بازدید کردند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *