×

خبر/
سعید میرزایی در آستانه یک صعود بدون اکسیژن و تاریخی دیگر

  • کد خبر: 172689
  • 15 فروردین 1400
  • سعید میرزایی هیمالیانورد تبریزی با بدرقه سونیا اندیش، عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز،عظیم قیچی ساز قهرمان کوهنوردی ایران و جمعی از پیشکسوتان و کوه نوردان شهرستان تبریز راهی نپال شد.
    سعید میرزایی در آستانه یک صعود بدون اکسیژن و تاریخی دیگر
  • به گزارش نوبر به نقل از روابط عمومی هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی شهرستان تبریز، رحمان بیگی رئیس هیات کوهنوردی شهرستان تبریز از اعزام سعیدمیرزایی، هیمالیا نورد تبریزی  به سومین صعود بدون اکسیژن به قله ۸۱۶۷ متری دائولاگری خبر داد و گفت: این اعزام بیش از ۵۰ روز طول خواهد کشید و لازم به ذکر است از جمله قله های خطرناک دنیا محسوب می شود.

    بیگی افزود:  شرکت پتروشیمی هگمتانه به عنوان اسپانسر اصلی و همچنین برند های ورزشی از جمله  تولیدی کفش کوهسار، فروشگاه کبود اسپورت و شرکت کایلاس چین برند تجهیزات حرفه ای کوهنوردی که سعید میرزایی را به عنوان ورزشکار ایرانی  در سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده، از جمله برندهایی هستند که میرزایی را در این صعود حمایت می کنند.

    میرزایی نیز با قدردانی از هماهنگی های انجام شده برای جذب اسپانسر توسط سونیا اندیش ابراز کرد: اگر حمایت‌های خانم اندیش نبود قطع به یقین اعزام به چنین قله‌هایی به لحاظ بالا بودن هزینه های صعود امکان پذیر نمی شد که امیدوارم چنین فعالیت‌هایی باعث فرهنگ سازی بین مدیران، ورزشکاران و برند های مطرح انجام گیرد، چرا که با جذب اسپانسر و اعزام ورزشکاران به سایر کشورها پرچم کشور عزیزمان نیز در سراسر دنیا به اهتزاز در می آید.

    سعید میرزایی تاکنون به ۴ قله بالای ۷۰۰۰ متر از جمله خان تانگری، لنین در قرقیزستان و کورژن ویسکایا و کومونیسم در تاجیکستان و همچنین ۲ قله بالای ۸۰۰۰ متر لوتسه و ماناسلو بدون اکسیژن صعود کرده است که این سومین صعود وی به قله بالای ۸۰۰۰ متری بدون اکسیژن می باشد.

    رحمان بیگی در آخر از حمایت های سرکار خانم اندیش در خصوص جذب اسپانسر مالی و همچنین اداره کل ورزش و‌جوانان استان آذربایجان شرقی و شهرستان تبریز تقدیر و تشکر نمود.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *