×

زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری مرز استان‌های بوشهر و فارس را لرزاند

  • کد خبر: 173245
  • 29 فروردین 1400
  • زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ، ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه جاری، مرز استان‌های فارس و بوشهر را لرزاند.
    زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری مرز استان‌های بوشهر و فارس را لرزاند
  • زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ، ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه جاری، مرز استان‌های فارس و بوشهر را لرزاند.

    مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، کانون این زمین لرزه را در حوالی بندر گناوه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرده است.

    کانون این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۰.۷۲ و عرض جغرافیایی ۲۹.۷۶ اعلام شده است.

    کانون این زمین لرزه در ۲۸ کیلومتری گناوه و ۹۱ کیلومتری بوشهر گزارش شده است.

    این زلزله در شیراز مرکز استان فارس نیز محسوس بود و موجب ترس و هراس برخی از شهروندان شد.

    زمین لرزه در بیشتر شهرهای خوزستان احساس شد

    زمین لرزه نسبتا شدیدی دقایقی پیش استان خورستان را لرزاند و در بیشتر شهرهای آن احساس شد.

    این زمین لرزه که پیش از ظهر یکشنبه رخ داد در اکثر شهرهای استان خورستان احساس شد. ساکنان شهرهای جنوبی خوزستان این زمین لرزه را با شدت بیشتر و مدت طولانی تری احساس کردند.

    با توجه به لرزش های احساس شده در پی این زمین لرزه شهاب صدیقی مدیر کل مدیریت بحران استان خورستان به منظور پیشگیری از هر گونه حادثه احتمالی به سراسر استان اعلام آماده باش کرد.

    اعلام آمادگی استان خوزستان برای امدادرسانی به بوشهر

    براساس گزارش‌ها مرکز این زلزله دراستان بوشهر بوده است. استاندار خوزستان در تماس با استاندار بوشهر اعلام آمادگی کرد در صورت نیاز، تیم های امدادی خوزستان به بوشهر اعزام شوند.

    استاندار خوزستان همچنین در تماس با شهاب صدیقی مدیرکل مدیریت بحران استان دستور داد هرگونه امکانات و نیازهای اعلام شده از سوی بوشهر را از استان خوزستان به مناطق زلزله زده گسیل نماید.

    بهبهان، امیدیه و هندیجان بیشترین لرزش را احساس کردند. فرمانداران این شهرها اعلام کردند که تاکنون خسارتی گزارش نشده است.

    مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: زمین لرزه در بندر ریگ استان بوشهر رخ داد و لرزشی که احساس کردیم مربوط به کانون اصلی است.

    شهاب صدیقی بیان کرد: با توجه به قدرت و مرکز این زمین لرزه، لرزشها بیشتر در شهرهای هندیجان، ماهشهر، بندر امام، و .. احساس شده است.

    وی گفت: ارزیابی ها در حال انجام است و با استان بوشهر برای کمک احتمالی تماس گرفته شده و اخبار تکمیلی نیز در اعلام میشود.

    زمین لرزه باعث قطعی برق، تلفن و اینترنت در گناوه شد

    زمین لرزه‌ ۵.۹ ریشتری پیش از ظهر روز یکشنبه باعث قطعی برق، تلفن ثابت و اینترنت در شهر گناوه و وحشت مردم شد.

    براساس گزارش‌های دریافتی از شهرگناوه مردم از ترس پس لرزه‌ها در خیابان ها به سر می‌برند.

    اعزام ۴ گروه ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله زده بندرگناوه
    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام چهار گروه ارزیاب به منطقه زلزله زده حوالی بندر گناوه واقع در استان بوشهر به منظور ارزیابی اولیه زلزله بوقوع پیوسته در این منطقه خبر داد.

    مهدی ولی‌پور افزود: پس از کسب وقوع خبر زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در منطقه یادشده ، بلافاصله ستاد بحران در سازمان امداد و نجات تشکیل و با هماهنگی های انجام شده، دستورات لازم برای اعزام گروه های ارزیاب به منطقه وقوع زلزله صادر شد.

    وی توضیح داد: اکنون گروه های ارزیاب هلال احمر به منطقه وقوع زمین لرزه اعزام و پس از حضور به بررسی خسارات احتمالی این زمین لرزه خواهند پرداخت.

    رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: به محض کسب اخبار جدید از منطقه زلزله زده گروه های امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری و حمایت های روانی برای ارایه خدمات امدادی به منطقه یاد شده اعزام خواهند شد.

    ولی پور اضافه کرد: همچنین آماده باش به استانهای خوزستان – فارس – کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان و نیز وضعیت نارنجی به استانهای یاد شده نیز اعلام شده است.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *