×

فرماندار شهرستان ورزقان:
روزانه ۲۰ تن سنگ طلا از ورزقان خارج می‌شود

  • کد خبر: 165607
  • 28 تیر 1399
  • فرماندار شهرستان ورزقان نسبت به خروج روزانه 20 تن سنگ طلا از منطقه هشدار داد و گفت:حضور حفاران غیرمجاز که فعالیت‌های معدن طلای اندریان را تحت تاثیر قرار داده‌اند، تهدیدی برای امنیت اجتماعی و اقتصادی شهرستان و روستاهای منطقه است که امیدواریم این مشکل با مشارکت معدن در پروژه‌های عمرانی روستاهای محدوده معدن و جذب نیروهای بومی بزودی برطرف شود.
    روزانه ۲۰ تن سنگ طلا از ورزقان خارج می‌شود
  • نوبرنیوز: محمدباقر خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مشکلات معدن طلای اندریان اظهار داشت: مذاکراتی با مدیران معدن طلای مزرعه شادی انجام گرفته تا فراوری طلا در خود منطقه انجام گیرد، اگر مشکل زیست محیطی نداشته باشد و مجوزه های لازم اخذ شود، با تحقق این مهم از خروج روزانه ۲۰ تن سنگ طلا از منطقه جلوگیری می‌شود.

    وی گفت: حضور حفاران غیرمجاز که فعالیت‌های معدن طلای اندریان را تحت تاثیر قرار داده‌اند، تهدیدی برای امنیت اجتماعی و اقتصادی شهرستان و روستاهای منطقه است که امیدواریم این مشکل با مشارکت معدن در پروژه‌های عمرانی روستاهای محدوده معدن و جذب نیروهای بومی بزودی برطرف شود.

    فرماندار شهرستان ورزقان از ادامه گازرسانی به روستاها اشاره کرد و گفت: ۹۲ درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و با اتمام پروژه‌های در دست اجرا، این میزان به ۹۵ درصد خواهد رسید.

    وی در پایان گفت: شهرستان ورزقان جزو شهرستان‌های کم‌ برخوردار از امکانات تلفن همراه و اینترنت است. ایجاد ۱۹ سایت BTS در شهرستان تصویب شده که ۷ مورد آنها اجرا شده و مابقی هم در حال اجرا هستند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *