×

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز:
دانشگاه آزاد را به موثرترین دانشگاه تبدیل می‌کنیم

  • کد خبر: 226574
  • 24 آبان 1400
  • رییس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: دانشگاه آزاد را به موثرترین دانشگاه تبدیل می‌کنیم.
    دانشگاه آزاد را به موثرترین دانشگاه تبدیل می‌کنیم
  • عزیز جوانپور عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز گفت: دانشگاه آزاد به عنوان دانشگاه برتر در حوزه‌های مختلف پژوهشی و فناوری فعالیت‌های چشمگیری را انجام داده است.

    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از اتمام پروژه‌های ناقص اعم از بیمارستان امام سجاد و دامپزشکی خبر داده و افزود: در دانشگاه آزاد تبریز دو دانشگاه غیر پزشکی و واحد پزشکی تبریز وجود دارد.

    وی گفت: ۲۱ هزار نفر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز مشغول تحصیل هستند که از سویی، تعداد دانش آموزان مدارس سما نیز در طول این ۴ سال، افزایش یافته است.

    جوانپور ابراز داشت: ۵۱ هزار دانشجو در کل استان داریم و یک هزار و ۶۰۰ هیأت علمی نیز در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول تدریس و فعالیت علمی هستند.

    جوانپور به ایجاد مراکز رشد و فناوری و برنامه‌های علمی دیگر تأکید کرد و افزود: از دیگر برنامه‌های علمی می‌توان به دو برنامه علمی حوضه آبریز دریاچه ارومیه و کیف و کفش چرم که در حال جریان است، اشاره کرد؛ البته شاهد دیگر برنامه‌های علمی نیز خواهیم بود.

    وی سپس افزود: تلاش بر این است تا دانشگاه آزاد اسلامی را به تأثیر گذارترین دانشگاه تبدیل کنیم.

    دانشگاه آزاد اسلامی مسائل مهارتی دانشجویان را اولویت خود قرار داده است

    معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به مسائل مهارتی بر اساس قطب بندی و آمایش سرزمینی استان‌های مختلف توجه دارد.

    محمد بطحائی افزود: تلاش داریم تا بر اساس ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و تولیدات خاص استان‌های مختلف در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، نساجی و تجاری نسبت به راه اندازی مدارس عالی مهارتی اقدام کنیم.

    وی گفت: اگر طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی با همراهی صاحبان صنایع و حرفه به درستی اجرایی شود، بخش مهمی از معضل بیکاری کشور و نبود بازار کار برای دانش آموختگان دانشگاهی رفع می‌شود.

    معاون دانشگاه آزاد اسلامی همچنین راه‌اندازی مدرسه عالی مهارت اقتصاد دیجیتال را که با توجه به زمینه‌های کاربردی این حوزه در دانشگاه آزاد تبریز ایجاد شده، قابل الگو برداری در سایر استان‌های کشور عنوان کرد.

    وی گفت: طرح پویش دانشگاه نیز از طرح‌هایی است که ۱۰ استان در کشور مجری آن هستند و آذربایجان‌شرقی نیز از استان‌های پیشرو در این بخش است و در این استان سامانه‌ای طراحی و تدوین شده که قابل استفاده در سایر مراکز و استان‌ها است تا ارتباط دانشجو با صنعت بسیار ساده و کوتاه و البته کاربردی‌تر شود.

    همزمان با سی و نهمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی چند طرح علمی و فناورانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با حضور معاون این دانشگاه به بهره برداری رسید.

    رونمایی از طرح پویش آذربایجان شرقی، افتتاح مدرسه عالی مهارتی کفش و چرم، مدرسه عالی مهارتی اقتصاد دیجیتال، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی تبریز، ساختمان جدید دانشکده مهارت و کارآفرینی از جمله این طرح‌ها بود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *