×

شهردار تبریز خبرداد:
خانه‌های تاریخی تبریز را تملک می‌کنیم

  • کد خبر: 170676
  • 8 بهمن 1399
  • شهردار تبریز گفت: در سال آینده و بر اساس سیاست‌گذاری که در حوزه میراث فرهنگی و تاریخی داشته‌ایم، همچنان به تملک خانه‌های تاریخی تبریز اقدام و در اختیار  شهروندان قرار می دهیم.
  • به گزارش نوبر، ایرج شهین‌باهر گفت: بر اساس پیشنهادی که از چند ماه پیش برای نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام «حفظ و احیای میراث تاریخی و فرهنگی تبریز» ارائه شده بود، نگاه فرهنگی و میراثی را به عنوان یکی از موضوعات محوری لایحه بودجه مد نظر قرار دادیم.

    او افزود: احیا و بازآفرینی بافت تاریخی تبریز و بازپیرایی و ساماندهی جداره‌های شهری یکی از موضوعات پیش‌بینی شده در این زمینه است که ردیف بودجه آن در سال آن پیش‌بینی شده است. 

    شهردار تبریز با اشاره به تملک خانه‌های قدیمی تبریز اعلام کرد: در سال آینده و بر اساس سیاست‌گذاری که در حوزه میراث فرهنگی و تاریخی داشته‌ایم، همچنان به تملک خانه‌های تاریخی تبریز اقدام و در اختیار  شهروندان قرار می دهیم.

    او اضافه کرد: خانه ختایی، خانه استاد شهریار، خانه علی مسیو، خانه کلکته‌چی، عمارت شهرداری، عمارت ائل گلی و عمارت انجمن شهر و چندین خانه و عمارت تاریخی دیگر توسط شهرداری تبریز تملک و احیا شده است که مسئله مهم در این حوزه، افزایش نظارت بر نحوه اداره این خانه‌های تاریخی پس از تملک است.

    ایرج شهین‌باهر احیا و مرمت آثار تاریخی فرهنگی را وظیفه شهروندی شهرداری معرفی کرده و تصریح کرد: در برخی از پروژه‌های نیابتی فرهنگی – تاریخی که هیچ وظیفه‌ای در قبال آنها برای شهرداری تبریز تعریف نشده است، بر اساس وظیفه شهروندی خود ورود کرده و به بازسازی این آثار و ابنیه تاریخی می پردازیم.

    او تأکید کرد: نمی توانیم در برابر نگرانی‌های عمومی شهروندان در قبال میراث تاریخی و فرهنگی بی‌تفاوت باشیم و بر همین اساس در مرمت و احیای چندین پروژه تاریخی و فرهنگی همانند مقبره‌الشعرا، باغ دو کمال، خانه ستارخان و ربع رشیدی ورود کرده‌ایم.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *