×

یک تصمیم بحث برانگیز؛
تبریز میزبان فینال جام حذفی شد

  • کد خبر: 227117
  • 31 فروردین 1401
  • سازمان لیگ در اقدامی عجیب ورزشگاه یادگار امام تبریز را به‌عنوان محل بازی فینال جام حذفی انتخاب کرد.
    تبریز میزبان فینال جام حذفی شد
  • به گزارش نوبر خبر؛ بلافاصله پس از پایان دیدار سه‌شنبه شب تیم‌های نساجی مازندران و مس کرمان که با برتری نساجی در مسابقه نیمه نهایی جام حذفی همراه بود، سازمان لیگ اعلام کرد ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان بازی نهایی بین این تیم و آلومینیوم اراک خواهد بود. سازمان لیگ در حالی چنین تصمیمی اتخاذ کرده که انتخاب تبریز از چند جهت قابل بحث است؛ ابتدا دوری مسافت برای هر دو تیم و مهم‌تر برای هواداران آنها.

    آلومینیوم اراک برای سفر به تبریز ابتدا باید یک سفر زمینی از اراک به تهران داشته باشد و سپس با پرواز تهران- تبریز به شهر محل برگزاری مسابقه فینال جام حذفی برود و همین مسیر در راه برگشت نیز برای شاگردان رحمتی وجود دارد که مطمئنا این اتفاق به ضرر آنها خواهد بود.

    از سوی دیگر نساجی مازندران هم شرایط نسبتا مشابهی دارد و با اینکه همواره با پرواز چارتر جابجا می‌شود، اما انتخاب شهر تبریز برای آنها از نظر ارتفاع از سطح دریا مطلوب نخواهد بود و منجر به خستگی بیش از حد شاگردان الهامی و پایین آمدن کارایی آنها می‌شود.

    سهیل مهدی، مسؤول برگزاری مسابقات سازمان لیگ پس از پایان دیدار نساجی و مس کرمان در خصوص برگزاری مسابقه فینال جام حذفی در شهر تبریز گفت: پنج ورزشگاه را برای برگزاری این مسابقه مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت مقرر شد بازی پایانی جام حذفی در شهر تبریز و در ورزشگاه یادگار امام(ره) برگزار شود.

    او ادامه داد: ما ماموریت داریم بازی‌های خوب را به شهرهای مختلف کشور ببریم تا همه از فوتبال لذت برده و این شانس را داشته باشند تا از این شادی بهره‌مند شوند. وقتی تصمیمی در چنین شرایطی گرفته می‌شود یک سری نقاط مثبت دارد و برخی هم انتقاد می‌کنند، اما فکر می‌کنم تصمیم بدی نباشد. از آن سو مدت‌ها بود که ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز را با هواداران پرشور خود ندیده بودیم و این یک فرصت برای همه هواداران فوتبال در تمام نقاط کشور است که از تماشای فوتبال لذت ببرند.

    سهیل مهدی در شرایطی این صحبت‌ها را بر زبان آورده که مطمئنا تماشاگران آلومینیوم و نساجی نمی‌توانند حضور پرشوری در ورزشگاه یادگار امام تبریز داشته باشند و انتخاب تبریز به‌عنوان میزبان فینال جام حذفی مورد پسند آنها و بازیکنان دو تیم نخواهد بود.

    همچنین سهیل مهدی در خصوص ورزشگاه آزادی و وضعیت چمن این استادیوم تاکید کرد: این ورزشگاه بهترین ورزشگاه ایران است که مخصوص تیم ملی است، با توجه به شرایط و تعدد رقابت‌ها بد نیست کمی به چمن آزادی استراحت بدهیم چراکه هنوز لیگ تمام نشده و باید بازی های دیگر را هم در این جا برگزار کنیم.

    در این شرایط اگر سازمان لیگ قصد داشت ورزشگاه آزادی میزبان بازی فینال نباشد، به نظر می‌رسد ورزشگاه نقش جهان اصفهان می‌توانست بهترین گزینه برای انجام این مسابقه باشد که از بعد مسافت برای تماشاگران دو تیم به نسبت بهتر بود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *