×

وحیده برنون:
تبریز فاقد طرح توسعه راهبردی و عدم اولویت بندی بودجه است

  • کد خبر: 173932
  • 13 اردیبهشت 1400
  • کارشناس ارشد مسایل شهری و برنامه ریزی با انتقاد از غفلت های صورت گرفته در ادوار گذشته مدیریت شهری و شوراهای قبلی، تبریز را فاقد طرح توسعه راهبردی صحیح و اصولی دانست.
    تبریز فاقد طرح توسعه راهبردی و عدم اولویت بندی بودجه است
  • دکتر وحیده برنون با اعلام این مطلب افزود: طرح توسعه راهبردی تبریز در صورت تدوین و تصویب توسط شورای شهر و شهرداری، خواهد توانست علاوه بر ترسیم چشم اندازهای اجرایی، تعاملی، مدیریتی و برنامه ریزی، بسترهای جهانی شدن و رقابت پذیری تبریز با دیگر شهرهای ایران و دیگر شهرهای هم طراز جهانی را فراهم و عملیاتی نماید که این اتفاق در صورت تحقق، بسیار مهم و ارزشمند است.

     

     به گفته دکتر  برنون تعیین و تثبیت اصولی ” برند” تبریز از سوی مدیران شهری و در کنار آن، متمرکز کردن سیاست ها و برنامه های مدیریتی حول محور یک چشم انداز روشن و طرح توسعه راهبردی، علاوه بر آن که می تواند موجبات مشارکت عمومی شهروندان در این مسیر را فراهم آورد، بلکه به تسریع روند توسعه و جهانی شدن تبریز نیز کمک کرده و بستر ورود سرمایه گذاری های خصوصی و خارجی را نیز فراهم خواهد کرد.

     

      وی با تاکید بر این که تبریز از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای جهانی شدن و دستیبابی به یک برند شهری برخوردار است، لازمه تحقق این هدف را توجه و اهمیت بخشی مدیران شهری و مسوولان استانی به موضوع تدوین و تصویب سند و طرح مدیریت راهبردی دانست. سند راهبردی توسعه برای تبریز، پروژه ی احیا و بازافرینی میدان حسن پادشاه باشکوه را بجای پروژه های غیر ضروری پرهزینه ای چون  تقاطع آذربایجان و یا بازسازی ربعرشیدی شهرک دانشگاهی جهانی تبریز را بجای ساخت سالن همایشهای بین المللی خاوران، در راستای تحقق چشم انداز تبریز دراولویت بودجه بندیش قرار میداد.

     

     برنون در عین حال با تاکید بر این که به عنوان متخصص مسایل شهری و برنامه ریزی، پیگیری تدوین طرح توسعه راهبردی را وظیفه خود می داند، ابراز امیدواری کرد مدیریت شهری آینده تبریز با درک اهمیت و تبعات مثبت تدوین طرح مدیریت راهبردی تبریز، گام های عملی را در این راستا بردارد.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *