×

 فرماندار شهرستان اسکو:
بهره برداری مرکز فرماندهی آسیب‌های اجتماعی سهند تا پایان دولت تدبیر و امید

  • کد خبر: 173884
  • 11 اردیبهشت 1400
  • فرماندار شهرستان اسکو از بهره برداری مرکز فرماندهی آسیب‌های اجتماعی سهند تا پایان دولت تدبیر و امید خبر داد.
    بهره برداری مرکز فرماندهی آسیب‌های اجتماعی سهند تا پایان دولت تدبیر و امید
  • به گزارش نوبر،بابک رضی منش در حاشیه بازدید از پروژه مرکز اورژانس اجتماعی شهر جدید سهند که با حضور دکتر صحاف، مدیرکل بهزیستی استان و مهندس سعیدی، عضو هیات مدیره شرکت عمران انجام گرفت در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه ارزشمند در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت ارتقای زیرساخت های اجتماعی و مدیریت آسیب های اجتماعی در شهر جدید سهند به عنوان پروژه اولویت دار پیگیری و اجرایی می شود.

     

     فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به اینکه پروژه اورژانس اجتماعی به عنوان یکی از اولویت های اساسی این شهر در سالهای گذشته به دلیل کمبود تخصیص از محل اعتبارات استانی سرعت قابل قبولی نداشت که با پیگیری های فرمانداری در پایان مرحله اسکلت ساختمان و شروع عملیات سفت کاری جهت ادامه ساخت به شرکت عمران سهند تحویل شد افزود؛ تمام تلاش دولت بر این است که این پروژه مهم و حیاتی برای شهر سهند تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

     

     وی با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ۱۵۵۲ و زیربنایی بالغ بر ۱۲۸۱ متر مربع و در سه طبقه با سازه بتنی در حال اجرا می باشد، افزود؛ برای احداث کامل پروژه اورژانس اجتماعی اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

     

    رضی منش با بیان اینکه مرکز اورژانس اجتماعی دارای بخش های مختلفی از جمله در طبقه همکف دارای سه بخش با ورودی های مجزا شامل مرکزسلامت،  مرکزنگهداریموقت،  مرکزبازپروری می باشد. افزود؛ هر کدام از این بخش ها شامل خوابگاه مراجعین، قسمت های اداری، غذاخوری، سالن نشیمن و سرویس بهداشتی تشکیل شده اند.

     

     وی با تشریح سایر قسمت های این پروژه گفت؛  طبقه اول ساختمان شامل بخش اداری تخصصی مرکز مداخله دربحران، پایگاه خدمات اجتماعی، اورژانس ۱۲۳، سالن جلسات و سایر فضاهای زیر مجموعه بخش ها می باشد.

     

     فرماندار شهرستان اسکو گفت: طبقه دوم ساختمان اورژانس اجتماعی سهند شامل بخش های اداری و مالی، توانبخشی، پیشگیری و امور اجتماعی، مشارکت های مردمی، آبدارخانه و سرویس بهداشتی است؛ این مرکز به عنوان یکی از کاملترین ساختمان های اورژانس اجتماعی کشور بوده و تمامی فضاهای لازم با توجه به کارکرد آن طراحی و اجرا گردیده است.

     

      وی با بیان اینکه بهره برداری از ساختمان اورژانس اجتماعی سهند به عنوان  مرکز مدیریت و فرماندهی آسیب های اجتماعی با توجه به تنوع و اختلاط آسیب های اجتماعی این شهر از اهمیت و اولویت ویژه ای برخوردار است گفت: با توجه به ضرورت موضوع با تعامل و همکاری بهزیستی و شرکت عمران سهند بخش قابل توجهی از این پروژه اجرا شده و در مراحل شروع عمیات نازک کاری، نماسازی و محوطه سازی می باشد که ضرورت دارد برابر برنامه زمانبندی تا پایان دولت تدبیر و امید به اتمام برسد.

     

     فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به لزوم راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی به عنوان خط مقدم شناسایی و مدیریت آسیب های اجتماعی و اقدامی بسیار ارزشمند گفت؛ ترسیم نقشه خطرپذیری آسیب های اجتماعی با هدف متمرکز کردن و هدفمند کردن آموزش ها، افزایش حساسیت در مناطق مختلف شهری و تسهیل برنامه ریزی علمی و عملی در حوزه آسیب ها و با انجام مداخلات روانی و اجتماعی، تدوین سند آسیب های اجتماعی، سند خشونت، سند پیشگیری اولیه از اعتیاد از جمله اقدامات شاخص شهرستان بوده است.

     

     رضی منش با انتقاد از عدم توجه به کارکردهای شهری در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، تفریحی و … تحمیل حدود ۳۷ هزار واحد مسکن مهر بدون ایجاد کاربری های عمومی و تدبیر برای مسائل و مشکلات اجتماعی ناشی استقرار جمعیت، بدون ایجاد زیرساخت های مختلف، از توجه و اهتمام دولت تدبیر و امید در کیفی سازی فضاهای شهری و توجه به زیرساخت های عمومی و کاربری های فرهنگی و اجتماعی خبر داد و افزود؛ باید با تغییر نگرش، اولویت اول توسعه را به حوزه های اجتماعی و فرهنگی معطوف کرده و زمینه رشد و بالندگی و توسعه پایدار شهر سهند را فراهم نمائیم.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *