×

بسیجی‌ها با جنگ ترکیبی دشمن در فضای مجازی، مقابله کنند

  • کد خبر: 228093
  • 31 فروردین 1402
  • به گزارش نوبر، حجت الاسلام دکتر سید محمدعلی آل هاشم در دیدار فعالان فضای مجازی بسیج با وی که عصر امروز در محل تالارفرهنگیان تبریز برگزار شد با قدردانی از ارتقای سطح سواد رسانه‌ای فضای مجازی استان و نقش کلیدی آقایان سیفی، بیضایی وحجت الاسلام نظری در این خصوص گفت: این فعالیت ها باید روز […]

    بسیجی‌ها با جنگ ترکیبی دشمن در فضای مجازی، مقابله کنند
  • به گزارش نوبر، حجت الاسلام دکتر سید محمدعلی آل هاشم در دیدار فعالان فضای مجازی بسیج با وی که عصر امروز در محل تالارفرهنگیان تبریز برگزار شد با قدردانی از ارتقای سطح سواد رسانه‌ای فضای مجازی استان و نقش کلیدی آقایان سیفی، بیضایی وحجت الاسلام نظری در این خصوص گفت: این فعالیت ها باید روز به روز گسترش پیدا کرده و‌ با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعیبه جنگ با نقشه‌های شوم سیاسی، اقتصادی، روانی و ترکیبی دشمن رفت.

    وی با اشاره به سواستفاده دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی از ظرفیت فضای مجازی برای ضربه به پیکره اقتصاد، سیاست، علم وحتی بنیان خانواده اظهار کرد:

    از نظر آموزه‌های قرآنی، فعالیت‌های انسان همواره تحت عنوان احکام پنج گانه‌ است فلذا فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز هم تابعهمین احکام است و باید مدیریت، ترویج و مصرف محتوا در فضای مجازی مبتنی بر اصول، بایدها و نبایدهای شرعی و اخلاقی باشد.

    نماینده مقام معظم رهبری(مدظله) در آذربایجان‌شرقی همچنین در ادامه سخنان خود اظهار کرد: فضای مجازی، همان‌گونه که می تواندموجب هنجارشکنی، بی‌عفتی و قانون گریزی شود می گ‌تواند ابزار مناسبی برای گسترش علم، اخلاق، نیکی و نیکوکاری و دینداریباشد. فضای مجازی بدون شک باید در خدمت رشد و کمال بشر باشد که بسیجی‌ها در این زمینه نقشی کلان و موثر دارند.

    حجت الاسلام آل هاشم، پویایی و سرعت را اصلی‌ترین ویژگی شبکه‌های اجتماعی برشمرد و عنوان کرد: همین موضوع سبب شده کهمردم بتوانند گرایش های سیاسی و مذهبی خود را به نمایش عموم گذاشته و‌ با اعتمادسازی، ایجاد حلقه مخاطبین، استناد و تعمیم واهداف مختلف خود را پیش ببرند.

    وی با تاکید بر اهمیت استفاده صحیح از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در ایجاد شخصیت و  هویت‌بخشی به انسان‌ها گفت: سایرسوادهای امروز دنیا به سواد فضای مجازی گره خورده اند فلذا انتظار داریم که فعالین فضای مجازی به صورت تخصصی در مقایلآسیب‌های مختلفی که در جامعه به ما تحمیل شده است بایستند.

    وی همچنین با بیان اینکه دشمن، فضای مجازی را از کارکرد اصلی خودش خارج کرده است، خواستار اهتمام بیشتر به تشکیل ابرپروژهشبکه ملی اطلاعات و مقابله با دشمن در جنگ ترکیبی در بستر فضای مجازی شد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *