×

کریم صادق زاده تبریزی دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی مطرح کرد:
بسیاری از کارگران، حداقل حقوق را هم نمی‌گیرند

  • کد خبر: 171293
  • 25 بهمن 1399
  • دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: بسیاری از کارگران، حداقل حقوق را هم نمی‌گیرند.
    بسیاری از کارگران، حداقل حقوق را هم نمی‌گیرند
  • به گزارش نوبر، در آیینی که به همین مناسبت در شهرستان شبستر با حضور مسولین ادارات و نهادهای این شهرستان ترتیب یافته بود مهندس کریم صادق زاده تبریزی دبیر اجرایی خانه آذربایجان شرقی در سخنانی آغاز به کار این دفتر را همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر افتخار بزرگی برای این نهاد کارگری خواند و گفت: با آغاز فعالیت رسمی این دفتر زمینه جذب کارگران و بازنشستگان به خانه کارگر و بهره مندی آنان از خدمات آموزشی ، رفاهی ، ورزشی، فرهنگی، درمانی ، حقوقی و اقامتی به خوبی فراهم می شود که امیدواریم با حمایت مسولان شبستر ، این شعبه به یکی از کارآمدترین شعبات شهرستان‌ها تابعه آذربایجان شرقی تبدیل شود.

    وی توسعه شعبات خانه کارگر را در سطح شهرستانهای استان را از برنامه های جدی این نهاد کارگری خواند و گفت: پس از افتتاح شعبه در میانه  و امروز در شبستر  و در تداوم آن در مرند، مراغه و سراب و سایر شهرستانها ادامه خواهد یافت البته این را هم یادآورشوم که  در حال حاضر خانه کارگر آذربایجان شرقی با دارا بودن ۱۷۵ هزار عضو بزرگترین تشکل در استان بوده و ۱۵ سال رتبه اول عضویت ، آموزش  و ارایه خدمات رفاهی آموزشی حقوقی را در کشور داشته و مهمتراینکه در بحث تمدید عضویت نیز رتبه اول را داشته که این نشان می دهد کارگران از خدمات اظهار رضایت داشته اند.

     عضو شورای اسلامی شهر تبریز همچنین به واگذاری زمین برای احداث دومین بیمارستان فوق تخصصی تامین اجتماعی را از اقدامات ارزشمند برای گسترش خدمات درمانی برای کارگران و بازنشستگان یاد کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته و حمایت امام جمعه محترم تبریز ، استاندار محترم ، اعضای محترم شورای شهر . شهردار محترم تبریز این ممکن فراهم شد که امیدواریم با آغاز سریع احداث آن کارگران و بازنشستگان از آن بهره مند شوند.

     وی با اشاره به خدمات خانه کارگر در حوزه های مختلف گفت: هم اکنون ۱۲۰۰ واحد اقامتی در سراسر کشور با قیمت های ارزان در اختیار اعضا بوده و با افتتاح سه مرکز جدید اصفهان ، کاشان و تهران تعداد آن به ۱۵۰۰ واحد خواهد رسید. همچنین در حوزه آموزش رایگان در استان آذربایجان شرقی در ۶۷ رشته برای بیش از ۱۲۷ هزار نفرآموزش رایگان ارایه شده و علاوه بر عقد قرارداد با مراکز مختلف برای ارایه خدمات با تخفیف برای اعضا به ویژه در بخش درمانی ،  بیمه درمان تکمیلی را نیز راه اندازی کرده ایم.

     صادق زاده شهرستان شبستر را یکی از مراکز عمده صنعت و کشاورزی خواند و گفت: کیفیت تولیدات محصولات کارخانجات این شهرستان به ویژه در حوزه صنایع غذایی زبانزد است.

     وی در ادامه با اشاره به تاریخچه ای از  جنبش کارگری در ایران با بیان اینکه خانه کارگر یک تشکیلات معتقد به ولایت فقیه و خود را ملتزم به قانون اساسی  می‌داند گفت: حفظ منافع کارگران، کمک به افزایش بهره وری ، مشارکت در کنترل امور افتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور از جمله اهداف اصلی  تاسیس خانه کارگر بوده ورمز موفقیت این تشکل مردمی که می تواند حرفه ای؛ صنعتی و عمومی باشد حفظ استقلال در برابر دولت و کارفرما است.

    صادق زاده  با اشاره به اینکه خانه کارگر به عنوان کنفدراسیون عالی کارگران ایران در سازمان بین المللی کار جهان عضویت دارد اظهار داشت: کوشش در جهت استیفای حقوق کارگران، افزایش سطح بهره وری نیروی کار ، تلاش در جهت گسترش تأمین اجتماعی، کوشش در جهت اشتغال کامل و توزیع منصفانه در آمد ملی، حل اختلاف و داوری مربوط به روابط کار  و گسترش مشارکت کارگران را از جمله مهمترین وظایف کنفدراسیون عالی کارگران  ایران “خانه کارگر” به شمار می آید.

    دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات معیشتی موجود در جامعه اظهار داشت اکنون شرایط به گونه ای است نزدیک به ۸۰ درصد از کارگران و بازنشستگان حداقل و یا کمی  بیشتر از حداقل دستمزد را دریافت می کنند وبدین ترتیب رنگ رخساره خود نشان می دهد از سر درون یا به عبارت بهتر تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل که وضعیت مسکن کارگری، قراردادهای موقت کار، تلاش برای از سکه انداختن تشکلات واقعی کارگری و بازنشستگی و مهمتر این که کوشش می کنند تا ازعنصر سرنوشت ساز کارگر یک جبران اقتصادی بسازند و او را از ماهیت وجودی خویش دور سازند.

    وی با اشاره به اینکه بحث تامین اعتبار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان برای سال آینده از نگرانی ها بود اظهار داشت اتحادیه پیشکسوتان کارگری خانه کارگر ۶ بهمن تجمعی سراسری مقابل سازمان مدیریت و برنامه ترتیب داد که خوشبختانه گام های مثبتی در حال انجام است.

    صادق زاده همچنین با اشاره به افزایش نرخ تورم گفت: در تلاش هستیم مصوبه کمیسیون اجتماعی را برای افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان برای دو باردر سال بر اساس نرخ تورم اخذ کنیم که خود می تواند مرهمی کوچک بر زخم های این قشر باشد.

    صادق زاده با ابراز امیدواری به اینکه ایران اسلامی و به ویژه خطه آذربایجان شرقی پاسدار کرامکت انسانی کارگران و بازنشستگان باشد اظهار داشت: باید معیشت کارگری را در کنارتقویت دین باوری همچون بنیاد کار خود بدانیم و از هیچ کوششی دریغ نکنیم همچنانکه بزرگان ما گفته اند اگر فقر از دری وارد شود از در دیگر ایمان خارج خواهد شد.

    وی با تأکید بر اینکه اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اشتغال و کار و تولید به درستی عمل می شد بسیاری از مشکلات کنونی گریبانگیر کشور نمی شد اظهار داشت: دست های پنهانی هستند تا مردم را از نظام خود دور کنند اما زهی خیال باطل مردم همچنان در صحنه هستند و در گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی آن را دوباره نشان دادند.

    دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این نهاد کارگری تلاش بر این است که عضویت محدود نشده و همه صاحبان اندیشه و فکر با هر سلیقه و گرایشی را به میدان بیاوریم  تا بتوانیم برای رفع مشکلات این قشر به خوبی قدم برداریم تاکید کرد: بدون تقویت تشکلات مشکلات کارگران و بازنشستگان قابل رفع نیست.

    صادق زاده در پایان سخنان خود تأکید کرد آنهایی که به نام کارگران سخن می گویند و یا می خواهند بنام کارگران و بازنشستگان و به تعبیر خودشان در قوانین بنیادی نظیر قانون کار تغییر ایجاد کنند باید بدانند نهادهای مردمی همچون خانه کارگر برای یافتن به همه ناروها و اجحاف ها پایه گذاری شده مشروط بر آنکه صادقانه و صمیمانه بخواهند  این مجموعه را باور کنند.

    در ادامه اکبر حاجیلو مسئول دفتر واحد امور اعضا و آموزش خانه کارگر استان آذربایجان شرقی شعبه شبستر در سخنانی از حمایت دبیر اجرایی خانه کارگر استان برای راه اندازی این دفتر در شهرستان شبستر و همچنین حضور جمعی از اعضای هیأت اجرایی خانه کارگر تبریز و همچنین مسدولین نهادها و ادارات شبستر در این مراسم قدردانی کرد و اظهار داشت: نهایت تلاش خود را برای توسعه و ارایه خدمات خانه کارگر به ویژه در بحث آموزش و بیمه تکمیلی برای بهره مندی کارگران و بازنشستگان به دکار خواهد بست.

     

      بر پایه این گزارش در ادامه این مراسم حکم اکبر حاجیلو به عنوان مسئول دفتر واحد امور اعضا و آموزش خانه کارگر استان آذربایجان شرقی شعبه شبستردبه وی اعطا و همچنین با اهدای هدایایی از تلاش های روسای ادارات تامین اجتماعی، تعاون کار و رفاه اجتماعی و بیمه سلامت نیز قدردانی

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *