×

خبر/
بسته‌های پیشنهادی شهردار تبریز به سرمایه‌گذار ترکیه‌ای/ از دهکده ورزشی تا مرکز سلامت

  • کد خبر: 227199
  • 29 خرداد 1401
  • شهردار تبریز گفت: تبریز ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی دارد و از این شهر در ایران به عنوان شهری اقتصادی یاد می‌شود.
    بسته‌های پیشنهادی شهردار تبریز به سرمایه‌گذار ترکیه‌ای/ از دهکده ورزشی تا مرکز سلامت
  • به گزارش نوبر، یعقوب هوشیار عصر امروز در دیدار با سرمایه‌گذار ترکیه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام رسول برگی، رییس شورای اسلامیشهر، محبوب تیزپاز، قائم مقام شهردار تبریز و معاونان حمل و نقل و ترافیک و شهرسازی و معماری  شهردار برگزار شد، اظهار کرد: اشتراکاتعمیق فرهنگی و زبانی و تعلقات خاطر افزونی بین دو ملت ایران و ترکیه وجود دارد و همین موضوع موجب طیب خاطر سرمایه‌گذاران در تبریزمی‌شود.  


    وی افزود:  تبریز با دومیلیون نفر جمعیت قطبیت شمال غرب کشور را دارد و  هر پروژه‌ احداثی در این شهر، بخش از عمده‌ای از منطقه همچوناردبیل و اورمیه را نیز پوشش می‌دهد.


    شهردار تبریز تصریح کرد: حمل و نقل مهمترین حوزه سرمایه‌گذاری در تبریز بوده و شورای شهر نیز نظر مساعدی نسبت به آن دارد و می‌توانیمخطوط تاکسیرانی شهر و یا ناوگان اتوبوسرانی را به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار کنیم.


    هوشیار تصریح کرد: خطوط متروی تبریز نیز می‌تواند محل سرمایه‌گذاری باشد و در کنار آن برخی پروژه‌های شهری و گردشگری در قلب تبریزباید قالب آماده سرمایه‌گذاری داشته باشند


    وی ادامه داد: در همین راستا می‌توانیم طوری  زمینه‌سازی کنیم که ایده‌های سرمایه‌گذاری به قلب تبریز برود.

    شهردار تبریز با اشاره به پروژه مرکز سلامت خاوران نیز گفت: یکی از پروژه‌های  خوبی که روی آن کار می‌کنیم و مطالعات آن را انجام دادیم،مرکز سلامت خاوران است که ۱۰ هکتار مساحت آن است.
    وی افزود: در منطقه دوکمال نیز زمین‌خوبی به مساحت ۳.۵ هکتار وجود دارد، ولی نگاه سرمایه‌گذاری و مشارکت در آن محل نداریم  بلکه نگاه مابه آنجا محلی برای تأمین اعتبار خرید اتوبوس‌های شهری است.
    هوشیار یادآور شد: یک مجموعه رفاهی نیز در غرب تبریزوجود دارد  که در حوزه‌های رفاهی و اجتماعی تهیه شده است.  


    وی ابراز داشت: یک مجموعه دیگر سرمایه‌گذاری شهرک ورزشی یادگار امام است که با توجه به برند بودن تراکتور، آنجا نیز استعداد تبدیل بهقطب ورزشی وجود دارد و می‌تواند میزبان مسابقات جهانی و آسیایی باشد.  


    شهردار تبریز  گفت: یک زمین پنج هکتاری با کاربری تجاری و خدماتی در خاوران وجود دارد که در صورت علاقمندی  می‌توانیم مشارکت داشتهباشیم .


    هوشیار تأکید کرد: به هر حال ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری زیادی وجود دارد،  ولی تنها فرصت سرمایه‌گذاری که زودبازده است، همان بحث حمل ونقل عمومی، تاکسی و اتوبوس است.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *