×

صادقزاده، رییس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تبریز:
بازنشستگان در انتظار اخبار خوش سال ۱۴۰۰/دولت و مجلس “یا علی” بگویند

  • کد خبر: 172416
  • 2 فروردین 1400
  • دبیر اجرایی خانه کارگر و رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کلانشهر تبریز گفت: کارگران و بازنشستگان، منتظر اخبار خوش سال 1400 باشند.
    بازنشستگان در انتظار اخبار خوش سال ۱۴۰۰/دولت و مجلس “یا علی” بگویند
  • کریم صادقزاده تبریزی رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کلانشهر تبریز در گفتگو با نوبر گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در سال ۱۳۹۹ در مجلس یازدهم برای کارگران بازنشسته تامین اجتماعی اتفاق افتاد تصویب  بند و تبصره ۲ قانون بودجه در سال آتی برای طرح همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته تامین اجتماعی است.

    وی ادامه داد: طبق این مصوبه، ۸۹ هزار میلیارد تومان از بودجه دولت در سال ۱۴۰۰ برای سازمان تامین اجتماعی تخصیص داده شده است و این سازمان مکلف شد این رقم را  برای همسان سازی حقوق،درمان کارگران و بیمه شدگان،افزایش سرمایه بانک و همچنین افزایش سرمایه بنگاه های اقتصادی زیر مجموعه  عملیاتی کند‌.

    وی گفت : انتظار ما از دولتمردان و مجلسیان فراتر از این بود ولی تلاشی که تمامی اعضای کانون و اتحادیه پیش کسوتان جامعه کارگری کشور جمعی از بازنشستگان هم تجمعات خود جوشی نمودند قابل ستودنی و بیاد ماندنی است.

    صادقزاده تبریزی تصریح کرد: امید است در سال جدید مسئولین فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه برنامه خود قرار داده و بارقه امید را در دل قشر فرهیخته کار گران و بازنشستگان تامین اجتماعی ایجاد کنند .

    صادق‌زاده رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی کلانشهر تبریز  در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که امسال شورای‌عالی کار در ارتباط با افزایش دستمزدها خوب عمل کرد ادامه داد: مزد براساس نرخ تورم و داده‌های آماری سال ۹۹ تعیین شده؛ سال آینده، شرایط عمومی حاکم بر اقتصاد، می‌تواند در حکمِ یک چاقوی دولبه باشد؛ اگر تورم کنترل شود و قیمت‌ها بالا نرود، اثر افزایش دستمزد در زندگی کارگران و بازنشستگان  خودش را به خوبی نشان می‌دهد اما اگر تورم کنترل نشود و موج تورمی حاکم که از دو سال قبل آغاز شده، با رقم‌های معنادار تداوم داشته باشد، خیلی زود اثر افزایش دستمزد زایل شده و همه دستاوردها نابود خواهد شد.

     وی گفت :یکی از برنامه های اصلی منتخبان مردم در سنگر مجلس و شورای شهر در سال ۱۴۰۰ در بحث ساماندهی وضعیت قراردادهای موقت است که در جهت افزایش امنیت شغلی کارگران اقدامات اساسی بایستی انجام شود و به نگرانی‌های کارگران در این مورد پاسخ لازم و قانونی ارایه گردد .

     وی همچنین گفت: شاید نباید خیلی خوشبین باشیم. سال ۱۴۰۰، افزایش قیمت‌ها و تورم، بسیاری از آثار افزایش مزد را خواهد بلعید. مگر اینکه دولتی‌ها همت کنند و تورم را کنترل کنند؛ اگر روند دو سال اخیر ادامه داشته باشد، افزایش دستمزد خیلی زود بی‌اثر خواهد شد .

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *