×

استاندار آذربایجان شرقی:
اعتلای فرهنگی در حوزه دفاع مقدس، تکلیفی همگانی است

  • کد خبر: 226600
  • 29 آبان 1400
  • استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تلاش همگانی برای حفظ و انتقال آموزه‌های دفاع مقدس به نسل جدید، گفت: هر قدمی برای ثبت آثار شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خدمت به آینده جامعه بشری است.
    اعتلای فرهنگی در حوزه دفاع مقدس، تکلیفی همگانی است
  • به گزارش نوبر، عابدین خرّم در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس در امتداد عاشورا و مدافعان حرم نیز در امتداد دفاع مقدس هستند.

     

    وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی، 10 هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است، افزود: اقداماتی که در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در استان انجام شده، اقدامات خوبی بوده، اما کافی نیست و باید فعالیت‌های گسترده فرهنگی انجام شود.

     

    استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌ها با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: اعتلای فرهنگی در حوزه دفاع مقدس، یک تکلیف است که باید با آن عمل شود و اکنون این تکلیف و وظیفه سنگین‌تر شده است.

     

    وی ادامه داد: بنیاد حفظ آثار، محصول تفکر مقام معظم رهبری است و برای انتقال فرهنگ هشت سال دفاع مقدس به نسل‌های آینده که مورد تأکید جدی ایشان است، باید بیش از پیش تلاش شود.

     

    خرّم تأکید کرد: روایت‌های دوران دفاع و خاطرات فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس به صورت کامل ثبت و ضبط و در اختیار جامعه و جوانان قرار گیرد.

     

    وی افزود: شهدای ما در دوره حیات و بعد از شهادت‌شان، تجلی حیات طیبه بودند و هرکسی که بخواهد در مورد انقلاب سخنی بگوید باید آن را در سیره شهدا جستجو کند.

     

    در این آئین، ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های سردار اصغر عباسقلی‌زاده، مدیرکل پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، امیر دریادار دوم رضا عباسی، به عنوان مدیرکل جدید این بنیاد معرفی شد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *