×

آرمان‌خواهی در گرو نگاه جهادی به رشد علمی در دانشگاه است

  • کد خبر: 229072
  • 25 تیر 1402
  • به گزارش نوبر، عابدین خرّم در مراسم افتتاحیه طرح حامیم در دانشگاه تبریز، اظهار داشت: دانشگاه محل جوشش تحقیق و پژوهش برای توسعه افق‌های علمی و آینده و آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی است که این خصیصه اختصاص به قشر جوان و دانشجو دارد و از دستاوردهای انقلاب است.   وی ادامه داد: امام راحل در پیروزی […]

    آرمان‌خواهی در گرو نگاه جهادی به رشد علمی در دانشگاه است
  • به گزارش نوبر، عابدین خرّم در مراسم افتتاحیه طرح حامیم در دانشگاه تبریز، اظهار داشت: دانشگاه محل جوشش تحقیق و پژوهش برای توسعه افق‌های علمی و آینده و آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی است که این خصیصه اختصاص به قشر جوان و دانشجو دارد و از دستاوردهای انقلاب است.

     

    وی ادامه داد: امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی، تمام توجه خود را به قشر جوان و دانشجو اختصاص داد که برون‌داد آن، بروز و ظهور جوانانی مانند شهید باکری است که دوست و دشمن را متعجب و متحیر کرد.

     

    استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آرمان‌خواهی امروز هم از مطالبات رهبر معظم انقلاب از جوانان و دانشجویان است، افزود: رشد علمی کشور، تابع تلاش اساتید و مربیانی است که به این مساله به‌عنوان جهاد می‌نگرند و همین نگاه است که می‌تواند ما را به آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی برساند.

     

    وی با بیان اینکه یاری‌گری برای مردم و دولت، دو ویژگی دانشگاه تراز انقلاب است، افزود: دانشگاه، استاد و دانشجو باید مراقبت کنند که انفعال و انحراف، گریبان‌گیر جامعه نشود؛ استاد و دانشجوی باایمان، موانع را می‌بیند و برای حل آن جهاد علمی می‌کند.

     

    خرّم افزود: هجمه‌هایی که دشمن علیه نظام، ملت و مملکت می‌کند همان انحراف است که مصداق عینی آن در اغتشاشات پارسال دیده شد، اما دشمن نتوانست توده مردم را با نقشه‌های شوم خود همراه کند.

     

    وی اظهار داشت: دشمن امروز آشکارا به میدان آمده و ترویج برهنگی می‌کند؛ در اغتشاشات سال گذشته دشمن دنبال این بود که جریان دانشگاه و مجموعه‌های علمی از برنامه‌های شوم آنها حمایت کند، اما دانشگاه و دانشگاهیان زودتر از بقیه به نیت خبیثانه دشمن اشراف پیدا کردند.

     

    خرّم تاکید کرد: دانشگاه باید گره‌های ذهنی جوانان را درباره مفاهیمی چون میهن، نظام و پرچم که برای حفظ آنها خون ۳۰۰ هزار شهید ریخته شده است، باز و آنان را نسبت به برنامه‌ها و توطئه‌های دشمن آگاه کند.

     

    وی افزود: باید خودمان را برای یک مبارزه در این میدان آماده کنیم و اگر تلاش کنیم، مانند ۴۴ سال گذشته موفق خواهیم شد

     

    استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از دست‌اندرکاران طرح حامیم، گفت: امیدوارم دستاورد این طرح موجب هم‌افزایی بیشتر در حوزه پژوهش و مطالعه شود و همه دانشجویان عزیز برای نبرد در حوزه‌های علمی و پژوهشی آماده شوند.

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *