×

خبر/
تهویه هوای اتاق و منزل برای جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بسیار مؤثر است

  • کد خبر: 166342
  • 4 شهریور 1399
  • نوبر-محققان ژاپنی با انجام مطالعاتی میدانی دریافته اند که تهویه ی مداوم هوای اتاق و منزل در پیشگیری از ابتلا به عفونت کووید 19 بسیار مؤثر است.
    تهویه هوای اتاق و منزل برای جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بسیار مؤثر است
  • محققان ژاپنی با استفاده از شبیه سازی های کامپیوتری و برنامه های کامپیوتری فوق پیشرفته دریافته اند که علیرغم مؤثر بودن استفاده از برخی ماسک ها برای محافظت در برابر ویروسهای منتشره در هوا به دلیل عطسه و پرتاب قطرات ناشی از آن، تهویه دائم هوای اتاق و فضای بسته برای تکمیل چرخه حفاظتی ضروری است.

    به گفته ان اچ کی، یک تیم از محققان برجسته ژاپنی از مؤسسه تحقیقاتی ریکن تحت نظارت پروفسور تزوبوکورا ماکوتو با استفاده از کامپیوتر فوق پیشرفته فوگاکو ماسک های استفاده شده برای اجتناب از قطرات معلق آب دهان ناشی از عطسه یا سرفه فرد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ یا کرونا را مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند که تهویه هوا برای پیشگیری از ابتلا بسیار مهم است.

    این محققان دریافتند که ماسک های تولید شده با منسوجات بافته شده دو سوم از ویروس های معلق در هوا را می توانند متوقف سازند. ولیکن تحقیقات نشان می دهد که ماسک ها قادر نیستند از نفوذ ویروس های کمتر از ۲۰ میکرو متر پیشگیری کنند. این تیم تحقیقاتی با انتشار یک ویدئوی تهیه شده از تکنولوژی های فوق پیشرفته نشان دادند که وقتی تهویه هوا در جایی در بسته به خوبی صورت می گیرد، حرکات ویروس ها کمتر هجومی است.

     

    این گروه تحقیقاتی قصد دارد که شبیه سازی های مشابهی را در فضای وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس ها، هواپیماها و مراکز خرید نیز انجام دهد. پروفسور تزوبوکورا گفت که قصد دارد وسایل محافظتی جدیدی را برای محافظت در برابر ابتلای کرونا ویروس معرفی کند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *