×

برف و باران در راه آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر: 302965
  • 17 اسفند 1402
  • رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با ورود سامانه بارشی از اواخر امروز بارش باران و برف استان را فرا می‌گیرد.
    برف و باران در راه آذربایجان‌شرقی
  • به گزارش نوبر، امیدفر با بیان اینکه فعالیت متناوب سامانه بارشی تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده ادامه می‌یابد گفت: بررسی نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان به صورت برف و تگرگ بوده و در مناطق گرمسیر به صورت باران است.

    وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه همچنین موجب وزش باد نسبتا شدید، غرش آذرخش و بروز مه می‌شود اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، برخورد آذرخش، کولاک برف در مناطق کوهستانی و برف گیر، یخبندان، لغزندگی و مه گرفتگی جاده‌ها و سقوط بهمن وجود دارد.

    رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خواستار احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و مناطق کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم، اطمینان از سلامت فنی خودرو، آمادگی جهت نمک پاشی و برف روبی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی شد.

    امیدفر ادامه داد: با توجه به احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک در اثر بروز تندباد‌های لحظه‌ای محکم کردن سازه‌های سبک و عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *