×

دستگیری ۴۷۶ متخلف زیست محیطی در آذربایجان شرقی

  • کد خبر: 172079
  • 19 اسفند 1399
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری، ۴۷۶ متخلف زیست محیطی در این استان دستگیر شدند.
    دستگیری ۴۷۶ متخلف زیست محیطی در آذربایجان شرقی
  • به گزارش نوبر، حسن عباس نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در این مدت ۲۸۴ پرونده مربوط به جرایم زیست محیطی در مراجع قضایی تشکیل شده که از این تعداد ۸۰ فقره مختومه، ۲۰۳ فقره در جریان و یک پرونده نیز اعلام برائت شده است.

    وی ادامه داد: طی ۱۱ ماهه سال جاری، ۳۶ مورد صید غیرمجاز آبزیان از رودخانه گزارش شده که از این تعداد ۱۸۸ قطعه ماهی رودخانه‌ای، ۱۷۸ قطعه ماهی سفید، چهار قطعه ماهی زرد پر، ۸۰ قطعه ماهی صوف و دو قطعه اسلبه بود.

    وی با اشاره به ۲۸ مورد شکار غیر مجاز پرندگان در آذربایجان شرقی، گفت: این تعداد، شامل شکار غیرمجاز ۷۰ قطعه کبک، ۳۳ قطعه کبوتر، پنج قطعه کلاغ، شش قطعه فاخته، زاغ و اردک بود.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: از مجموع ۳۱ مورد شکار غیرمجاز پستانداران، چهار راس کل وحشی، ۸۳ سرخرگوش، چهار راس گراز و پنج راس قوچ گزارش شده است.

    وی افزود: در این مدت، ۸۴ مورد زنده گیری پرندگان نیز گزارش شده که از این تعداد ۱۸ قطعه عقاب طلایی، ۲۵ قطعه سارگپه، دو قطعه قرقی، دو قطعه حواصیل، پنج قطعه دلیجه، دو قطعه بوتیمار، لک لک، ۱۲ قطعه جغد، ۱۱ قطعه کبک، ۴۰ قطعه سهره طلایی، عقاب تالابی، شاه بوف، دو قطعه چنگر و کرکس بود.

    وی با اشاره به گزارش ۱۱ مورد زنده گیری پستانداران، گفت: در این رابطه، چهار قلاده روباه، سه قلاده گرگ، بره میش و یک گلاده گربه وحشی، جوجه تیغی و میش وحشی کشف شد.

    عباس نژاد اضافه کرد: از مجموع سه مورد نگهداری، خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده گزارش شده، ۱۵ قطعه کبک، لک لک، تاکسیدرمی، یک قطعه قرقی و ۲ قطعه دلیجه کشف شد.

    وی اظهار کرد: در این مدت ۲۰ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، ۶۲ قبضه سلاح شکاری مجاز، یک قبضه سلاح جنگی و ۴۹ مورد ادوات و وسایل شکار کشف و ضبط شده است.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در خصوص آلودگی‌های زیست محیطی نیز افزود: در این خصوص ۹۷ پرونده تخلف تشکیل و ۴۸۵ مورد نیز اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.

    به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، وی ادامه داد: در حوزه تخریب اراضی کشاورزی، زمین خواری و تخریب مرتع نیز ۸۰ پرونده تشکیل شده است.

    وی، میزان ضرر و زیان ناشی از این تخلفات را بیش از دو میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال و میزان ضررو زیان وصولی را بیش از یک میلیارد و ۵۸۸ میلیون ریال اعلام کرد.

    عباس نژاد افزود: در این مدت ۲۲ مورد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده رخ داده که بر اثر آن ۳۲ هکتار و ۶۰۰ مترمربع از اراضی مناطق کمتال و کیامکی، ۵۰ هکتار میشو داغی، ۸۳ هکتار منطقه حفاظت شده ارسباران، ۹.۵ هکتار کاغذکنان، ۴۹ هکتار از سهند اسکو و سه هزار و ۶۰۰ متر مربع از اراضی قره قشلاق در آتش سوخته است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *