×

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خبر داد:
افتتاح بزرگترین خط تولید بردهای الکترونیکی لوازم خانگی کشور در تبریز

  • کد خبر: 174011
  • 16 اردیبهشت 1400
  • رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی دقایقی پیش در مراسم افتتاح این واحد گفت: این شرکت دانش بنیان با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار عدد انواع برد الکترونیکی 70 درصد نیاز کشور را به بردهای لوازم خانگی تامین می کند.
    افتتاح بزرگترین خط تولید بردهای الکترونیکی لوازم خانگی کشور در تبریز
  • به گزارش نوبر، عبدالرضا واعظی افزود: در این واحد همچنین ۱۰ هزار دستگاه تلویزیون LED تولید می شود که این تعداد تا پایان سال به ۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

    وی اضافه کرد: این شرکت با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی راه اندازی شده که بخشی از آن از محل تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده است.

    وی عنوان کرد: شرکت دانش بنیان صبح پارلار آسیا در زمینی به مساحت ۵ هکتار با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع راه اندازی شده و امکان اشتغال ۵۸۰ نفر را فراهم کرده است.

    واعظی همچنین گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هم اینک با داشتن ۱۲مرکز رشد و نوآوری، گسترده ترین شبکه مراکز رشد و نوآوری را در بین استان های کشور دارد و میزبان ۳۲۵ شرکت فناور و دانش بنیان است.

    وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰شرکت فناور و دانش بنیان استان بعد از طی مراحل رشد و تجاری سازی به مرحله تولید انبوه محصولاتشان رسیده اند که متاثر از فضای صنعتی استان عمدتاً در زمینه های مکانیک، الکترونیک و ساخت و تولید فعالیت می کنند.

     

    بهره‌برداری از ۱۸۸ طرح عمرانی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و رفاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۲۸۸ فضای آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور، امروز با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد که ٩ طرح از این تعداد در حوزه فناوری بود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *