×

آذربایجان شرقی دروازه ورود ایران به اروپاست/ضرورت توسعه روابط با همسایگان

  • کد خبر: 228063
  • 27 شهریور 1401
  • به گزارش نوبر، عابدین خرّم در دیدار با رئیس جمهور تاتارستان، اظهار داشت: سفر هیأت اقتصادی و تجاری تاتارستان به تبریزفرصتی برای شناسایی و رفع موانع همکاری‌های دوجانبه است و مطمئنا تبریز و قازان می‌توانند در این زمینه پیشرو و الگوی سایراستان‌ها و کشورهای همسایه باشند.   وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی دروازه اتصال […]

    آذربایجان شرقی دروازه ورود ایران به اروپاست/ضرورت توسعه روابط با همسایگان
  • به گزارش نوبر، عابدین خرّم در دیدار با رئیس جمهور تاتارستان، اظهار داشت: سفر هیأت اقتصادی و تجاری تاتارستان به تبریزفرصتی برای شناسایی و رفع موانع همکاری‌های دوجانبه است و مطمئنا تبریز و قازان می‌توانند در این زمینه پیشرو و الگوی سایراستان‌ها و کشورهای همسایه باشند.

     

    وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی دروازه اتصال ایران به اروپاست، افزود: مرزهای ما به‌رغم خواست بدخواهان، از ثبات و امنیت خوبیبرقرار است و این امنیت، موجب تحکیم روابط ما با همسایگان شده است.

     

    خرّم تصریح کرد: باید با سامان‌دهی مسائل مربوط به حوزه حمل‌ونقل، ترددهای مرزی و مراودات تجاری و حذف عوامل مزاحم و مخلّامنیت، از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

     

    استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تأکید بر بهره‌گیری از عوامل ایجاد همبستگی و وحدت بین کشورهای منطقه نظیر تبادل دانشجو،همکاری‌های علمی و فناورانه و رفت‌وآمد گردشگران، ابراز امیدواری کرد با اهتمام جدی مسئولان و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی وتاتارستان، شاهد شکوفایی روابط دو طرف در حوزه‌های مختلف باشیم.

     

    رئیس جمهور تاتارستان نیز با ابراز خرسندی از سومین سفر خود به تبریز، گفت: تبریز و قازان روابط بسیار خوبی دارند و می‌توانندنقش مهمی در توسعه روابط و نزدیکی دو کشور ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف ایفا کنند.

     

    رستم مینیخانوف با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا موانع کسب‌وکار بین فعالان بخش خصوصی دو طرف رفع شود، افزود: مشکلاتخودبه‌خود حل نمی‌شوند؛ مسئولان باید به توافق برسند و این ما هستیم که باید این توافق‌ها را اجرایی کنیم.

     

    وی خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از مسئولان دولتی تاتارستان و آذربایجان شرقی برای شناسایی موانع همکاری‌های دوجانبه وارجاع آنها به مسئولان عالی دو کشور شد و گفت: اگر بتوانیم چند پروژه موفق را اجرایی کنیم می‌تواند به‌عنوان الگوی توسعه روابط میاندو کشور معرفی شود.

     

    مینیخانوف همچنین بر توسعه روابط تبریز و قازان در حوزه تبادل دانشجو، همکاری‌های فرهنگی و گردشگری، حمل‌ونقل، تسهیل صدورروادید، برقراری پرواز مستقیم، خودروسازی، کشاورزی و صنایع سبک تأکید کرد و گفت: آماده‌ایم تا شرایط مناسب برای حضور وفعالیت سرمایه‌گذاران و تجار آذربایجان شرقی را فراهم کنیم.

     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *